- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Χρονογράφος
- Κατηγορία: Επικαιρότητα
Χθές εκατομμύρια αθώοι, θύματα της παρανοϊκότητας του Χίτλερ, σήμερα, μέχρι στιγμής, χιλιάδες αθώοι θύματα της αδιέξοδης λογικής του Μπιν Λάντεν και του Μπους οι οποίοι έχουν αυτοανακηρυχτεί προστάτες της ανθρωπότητας.
Ποιος όμως τους ζήτησε προστασία; Και ποιος τους είπε ότι όλοι εμείς βλέπουμε τον κόσμο μαύρο-άσπρο; Τι θα πει "ή με μένα ή με τον εχθρό μου;"
Έτσι βλέπουν τα πράγματα οι απανταχού εξουσιαστές. Όσοι θέλουν να παίζουν μόνοι τους στο γήπεδο του κόσμου.
Όσοι προσβάλλουν βάναυσα τις στοιχειώδεις δημοκρατικές αρχές, πάντα εν ονόματι...
Αίμα των αθώων είσαι το δικό μου αίμα... λέει ο ποιητής.
Ας μην το ξεχνάμε!
Οι αθώοι είναι παντού αθώοι είτε δολοφονούνται στους Δίδυμους Πύργους είτε στα τρισάθλια χωριά του Αφγανιστάν.
Ας μην πέφτουμε στην παγίδα και στα εκβιαστικά διλλήματα του κάθε Μπους και του κάθε Μπιν Λάντεν.
Όσο για τους ένοχους... Κάπου είχα διαβάσει τον εύστοχο στίχο μιας ποιήτριας που δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομά της "ο ένοχος με σπόγγο δεν σβήνεται"...
ΥΓ/ 4.000.000 παιδιά πεθαίνουν κάθε χρόνο στον κόσμο από έλλειψη εμβολίων. Κανένας προστάτης δεν υπάρχει γι' αυτά;
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Ρεπόρτερ
- Κατηγορία: Επικαιρότητα
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
Την Αθήνα επισκέπτεται, αύριο και μεθαύριο, ο Γενικός Γραμματέας του Συμβουλίου της Ευρώπης Walter SCHWIMMER, στα πλαίσια της εκστρατείας που έχει αναλαβει, για την τόνωση του ενδιαφέροντος των κυβερνήσεων των 43 κρατών-μελών του Διεθνούς,αυτού,Οργανισμού,πάνω στις δραστηριότητες που αναπτύσσει το Συμβούλιο της Ευρώπης έναντι των νέων προκλήσεων του καιρού μας.
Μετά το Βουκουρέστι, τη Ρήγα, το Βερολίνο, τη Μόσχα και τις Βρυξέλλες, η Αθήνα αποτελεί τον έκτο σταθμό αυτής της περιοδείας του Γενικού Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης και στα πλαίσια της, ο Walter SCHWIMMER πρόκειται να συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ.Κωστή Στεφανόπουλο, την Αναπληρώτρια Υπουργό Εξωτερικών κυρία Ελισάβετ Παπαζώη, τον υπουργό Δικιαοσύνης κ.Μιχ. Σταθόπουλο, τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Απόστολο Κακλαμάνη, τον αρχηγό της Νέας Δημοκρατίας κ.Κ.Καραμανλή και τον πρόεδρο του Συνασπισμού κ.Ν.Κωσταντόπουλο.
Ο κ. Schwimmer θα λάβει, επίσης, μέρος σε μία Διάσκεψη, που διοργανώθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης, έχει ως αντικείμενο τη συνεργασία των χωρών της Μεσογείου πάνω στην αντιμετώπιση του προβλήματος της "άναρχης" μετανάστευσης και η οποία, θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο "Ντιβάνι Κάραβελ" στις 3 και 4 Οκτωβρίου 2001.
Στην διαρκεια αυτής της Διάσκεψης, οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν τα αίτια της άναρχης μετανάστευσης στην Ευρώπη, την προστασία των δικαιωμάτων και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας των μεταναστών και και τη χάραξη μίας στρατηγικής για την αντιμετώπιση των συνεπειών της μετανάστευσης.
Ο Γενικός Γραμματέας του Συμβουλίου της Ευρώπης θα δώσει Συνέντευξη Τύπου, προς τους έλληνες δημοσιογράφους, την Πέμπτη 4 Οκτωβρίου, στις 13.30¨ το μεσημέρι, στο ξενοδοχείο "ΕΣΠΕΡΙΑ" των Αθηνών (Σταδίου και Ευδουάρδου Λω).
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Δ.Τ.
- Κατηγορία: Επικαιρότητα
Μέσα σε λίγη ώρα κατέρρευσαν οι δίδυμοι πύργοι της Νέας Υόρκης, "η καρδιά της παγκόσμιας οικονομίας", αχρηστεύτηκαν τα πολυσυζητημένα συστήματα ασφαλείας των ΗΠΑ , ταπεινώθηκε η παντοδυναμία του Πενταγώνου και βέβαια η εικόνα της άτρωτης μοναδικής υπερδύναμης υπέστη ένα ανεπανόρθωτο πλήγμα.
Ανεπανόρθωτο γιατί ό,τι και να γίνει, ό,τι μέτρα ή αντίποινα κι αν παρθούν, δεν πρόκειται από εδώ και πέρα, τουλάχιστον στο κοντινό μέλλον, να πείσουν οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων τους ούτε και τους πιο ευκολόπιστους αμερικανούς πολίτες.
Ο τρόμος, δυστυχώς θα βασιλεύει, αφού κατάφερε να χαραχτεί στη μνήμη της Αμερικής και δεν θα αφήνει στο εξής ήσυχο το συλλογικό υποσυνείδητο των υπηκόων της...
Εκείνο,μάλλον, που έχει μεγάλη σημασία στο εξής είναι η λειτουργία του "συστήματος περισυλλογής" της αμερικανικής κυβέρνησης και του οικονομικού κατεστημένου των ΗΠΑ, οι οποίοι θα πρέπει να αφήσουν κατά μέρος την αλαζονεία και το ναρκισισμό τους και να συμβιβαστούν με τις "αδυναμίες" τους.
Πρέπει επιτέλους να καταλάβουν και αυτοί τα όρια της παγκόσμιας κυριαρχίας τους, γιατί υπάρχουν όρια και πρέπει να υπάρχουν όρια.
Πολλές αυτοκρατορίες κατέρρευσαν γιατί δεν διαχειρίστηκαν με τον κατάλληλο τρόπο τη δύναμή τους...
ΥΓ/ το τελευταίο διάστημα η εικόνα υπεροχής που έχει περάσει το κατεστημένο των ΗΠΑ στον υπόλοιπο κόσμο είχε ήδη αρχίσει να "θολώνει" με αποκορύφωμα τον τραγέλαφο των προεδρικών εκλογών και την καταμέτρηση των ψήφων για την ανάδειξη του κ. Μπους στο ανώτατο αξίωμα.
Όσο εύκολο είναι να διογκώνεις την εικόνα σου προς τα έξω όταν κατέχεις τα Μέσα Ενημέρωσης, άλλο τόσο εύκολο είναι η εικόνα αυτή -όταν γίνεται ύβρις- να διαλυθεί στα εξ ων συνετέθη.
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Δ.Τ.
- Κατηγορία: Επικαιρότητα
Φαντάζονται ότι οι κυβερνήτες έχουν πλήρη έλεγχο πάνω στην πολιτική, στην οικονομία, στη γραφειοκρατία, στις στρατιωτικές υποδομές. Κι όμως αυταπατώνται."
Ο Λένιν, ο Στάλιν, ο Μουσολίνι, ο Χίτλερ - ο Μπους και ο κάθε Μπους προσθέτουμε εμείς- είναι τα πιο χτυπητά παραδείγματα του πως οι ισχυροί είναι στην πραγματικότητα περιορισμένοι από την άγνοια της πραγματικότητας, μπλοκαρισμένοι από τη γραφειοκρατεία, εξαρτημένοι από τις τάσεις των μαζών, υποχείριοι των συμβούλων τους και πως τελικά καταλήγουν να είναι έντρομοι δεσμώτες του ρόλου που ερμηνεύουν.
Η απομυθοποίηση των ισχυρών και η άρνηση των παιδικών φαντασιώσεων από τις μάζες, είναι οι προϋποθέσεις για μία μελλοντική κοινωνία που θα ζητάει λιγότερα από τους κυβερνήτες και θα αποκτάει περισσότερα από τον ίδιο της τον εαυτό.
Υ/Γ: το ίδιο ισχύει και για τις "αρχηγικές" χώρες όπως απέδειξε η τραγική εμπειρία που έζησε η ανθρωπότητα μετά τις δολοφονικές επιθέσεις στις ΗΠΑ.
Το παραπάνω κείμενο είναι ένα απόσπασμα από το εξαιρετικό "Δοκίμιο για τους ισχυρούς" του Πιέρο Μελογκράνι, καθηγητή της Σύγχρονης Ιστορίας στη Σχολή Πολιτικών Επιστημών του πανεπιστημίου της Περούτζια.
Piero Melograni, "Saggio sui potenti", Laterza, 1977.
Σελίδα 285 από 291