Από τις εκδόσεις "Κουλτούρα" κυκλοφορεί το βιβλίο "Γουσταύο Αδόλφο Μπέκερ-Ποιήματα" σε μετάφραση-εισαγωγή-επιλογή της Ελένης Δημάκου. Η Αθηναία ποιήτρια μας γνωρίζει τον σπουδαίο Ισπανό ρομαντικό ποιητή Γουσταύο Αδόλφο Μπέκερ (1836-1870) που αγαπήθηκε όσο λίγοι για τον αξεπέραστο λυρισμό των στίχων του. Η υποδειγματική μετάφραση μας αποκαλύπτει μια ποίηση εξομολογητική, "ονειρική και αιθέρια", που μας συναρπάζει με την αμεσότητα της έκφρασης και την αποκορύφωση του συναισθήματος και της φαντασίας.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Κρητών παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις σχετικά με το Μουσικό Εργαστήρι "Λαβύρινθος" που εδρεύει στο χωριό Χουδέτσι του Δήμου "Νίκος Καζαντζάκης". Το συγκεκριμένο Εργαστήρι διεθνούς φήμης και εμβέλειας, που έχει καταστεί μοχλός ανάπτυξης για την περιοχή που εδρεύει, κινδυνεύει με κλείσιμο "λόγω έλλειψης του παραμικρού ενδιαφέροντος και συνεπώς της στοιχειώδους στήριξης τοπικών και εθνικών φορέων που σχετίζονται με τον πολιτισμό" όπως αναφέρει στην επιστολή-κάλεσμα για συμπαράσταση, ο δημιουργός του, Ross Daly, αυθεντία σε αυτό που λέγεται world music.
Όσοι από εμάς παρακολούθησαν τη δουλειά του "Λαβύρινθου" τα τελευταία χρόνια δεν μπορεί παρά να αισθανόμαστε θλίψη αν τελικά δεν βρεθεί λύση και το Εργαστήρι αναστείλει τις δραστηριότητές του.
Από την πλευρά του το ΠΣΚ δεσμεύεται να πληροφορήσει τις Ομοσπονδίες-Μέλη του ανά την υφήλιο και να θέσει το ζήτημα της στήριξης του "Λαβύρινθου" στην προσεχή συνέλευσή του.
Μέχρι τότε καλούμε την Ελληνική Πολιτεία, αλλά και τους έχοντες την δυνατότητα δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς να κάνουν το παν ώστε ο "Λαβύρινθος" να συνεχίσει να λειτουργεί. Αποτελεί όνειδος για όλους μας να μην μπορούμε να συντηρήσουμε ένα τέτοιο θησαυρό και μάλιστα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Δεν είναι φάρσα της ιστορίας, αλλά η ιστορία μιας «φάρσας» που έστησε ένας κακοποιός για να ξεπεράσει την πλήξη του και να προπονήσει το βαριεστημένο και «νυσταλέο κράτος» να ξαναβρεί την ουδέποτε χαμένη, αφού ουδέποτε -και σε τίποτα- υπαρκτή, φόρμα του. Όπως, έχει συμβεί επανειλημμένα στο παρελθόν με τις πυρκαγιές, τις πλημμύρες, τα φιάσκα της αστυνομίας κ.λπ., έτσι και τώρα με την -σε ριπλέι- απόδραση του Παλαιοκώστα, ξαναζήσαμε μία από τα ίδια, αφού τα μέτρα πρόληψης που λαμβάνονται κάθε φορά που συμβαίνει ένα κακό, είναι πρόχειρα και «λύσεις στο ποδάρι». Μέτρα ασπιρίνες, εμπνευσμένα από προχειρολόγους, τα οποία εξαγγέλλονται, αλλά δεν ασχολείται κανείς σοβαρά με την επιτυχία της εφαρμογής τους, με αποτέλεσμα να ατονούν και να αδρανούν στο μέλλον. Το «νυσταλέο κράτος» λειτουργεί με τη γνωστή χαλαρότητα και την εγκληματική αμέλεια των ανεύθυνο-υπεύθυνων πολιτικών διαχειριστών του. Με μπούσουλα το «πολιτικό κόστος» και με πρόσκαιρες καιροσκοπικές ισορροπίες που περιφρονούν τις νομοτέλειες της ζωής, οι διαχειριστές του διαβόητου δικομματικού μας καθεστώτος, κάνουν το καθήκον τους, σύμφωνα με τα κελεύσματα των απαίδευτων ψηφοφόρων τους και των οικονομικά ακόρεστων και ισχυρών εκλογικών χορηγών τους. Επειδή τα λάθη τους είναι πολλά και γίνονται συνεχώς και κατ� εξακολούθηση, δεν είναι δυνατόν να υπάρξει γι� αυτούς άλλη ευκαιρία. Οι εκλογές πλησιάζουν πρέπει να πάρουν το μήνυμα:όχι άλλοι μπλε και πράσινοι κόκκοι!
Στο στούντιο γύρω στις 5μμ με 5.30μμ το Σάββατο 18 Μαρτίου 1989 έγινε η επίσημη έναρξη του προγράμματος από τη Γιώτα Καπουρελάκου και το Νάσο Μπράτσο, ενώ ταυτόχρονα γίνονταν εκδήλωση με καλεσμένους στη Βίλλα Στέλλα. Πριν τα επίσημα εγκαίνια υπήρχε για καιρό πειραματική λειτουργία ραδιοφωνικής ερασιτεχνικής ομάδας, με την οποία συνεργάστηκε ο Δήμος Ηρακλείου και γεννήθηκε το δημοτικό ραδιόφωνο. Eπίσης γίνονταν δοκιμαστική εκπομπή προγράμματος λίγες μέρες πριν τα επίσημα εγκαίνια. Το πρώτο στούντιο ήταν στο υπόγειο του κτηρίου του τότε Δημαρχείου (εκεί που ήταν και τα γραφεία της ΕΥΔΑΠ) και ακολούθως μεταφέρθηκε στον τρίτο όροφο. Το 1994 μεταφέρθηκε στο σημερινό Δημαρχείο Ηρακλείου.Ο σταθμός είχε καθιερωθεί με το όνομα 94,1, που ήταν και η αρχική του συχνότητα, πριν (λόγω αλλαγών στο φάσμα συχνοτήτων για όλους τους Ρ/Σ), καταλήξει στους 94FM.
Μερικοί από τους συντελεστές της πρώτης περιόδου λειτουργίας του "επικοινωνία 94 FM" το 1989, που η έκρηξη της μη κρατικής ραδιοφωνίας είχε δημιουργήσει εποχές που σήμερα θυμόμαστε με νοσταλγία:
Γιώτα Καπουρελάκου (σήμερα δημοτική υπάλληλος στο Δήμο Ηρακλείου) Νάσος Μπράτσος (δημοσιογράφος σήμερα εργάζεται στην ΕΡΤ,news.ert.gr) Πάνος Χρυσοστόμου (μουσικός παραγωγός σήμερα εργάζεται στην ΕΡΤ, B πρόγραμμα της ΕΡΑ) Νίκος Θεοδωράκης (δημοσιογράφος σήμερα εργάζεται στην ΕΡΤ στην Τρίπολη) Ντίνα Τσουκαλά (δημοσιογράφος σήμερα εργάζεται στην ΕΡΤ, δικαστικό ρεπορτάζ) Γιάννης Μακρυγιάννης (δημοσιογράφος σήμερα εργάζεται στο Πρώτο Θέμα) Χρήστος Βασιλόπουλος(δημοσιογράφος σήμερα εργάζεται στον ALPHA) Γρηγόρης Κατσάνης (τότε δημοσιογράφος, σήμερα δικηγορεί) Μαργαρίτα Κοντοπούλου (μουσική επιμελήτρια, έχει αποχωρήσει από το σταθμό) ¶γγελος Κραζούδης (μουσικός παραγωγός παραμένει στο σταθμό) Λάκης Χριστόπουλος (μουσικός παραγωγός δεν βρίσκεται πια στο σταθμό) Παναγιώτης Μπεθάνης (μουσικός παραγωγός δεν βρίσκεται πια στο σταθμό) Δημοσθένης Λαμπίρης (ηχολήπτης έφυγε και επανήλθε στο σταθμό) Μπάμπης Γκοτσίνας (ηχολήπτης έφυγε και επανήλθε στο σταθμό) Χρηστάκος, Κανούτος, Δωρόπουλος (ηχολήπτες που δεν βρίσκονται πια στο σταθμό) Τάσος Κυπριανίδης (εκπομπές λόγου, δεν βρίσκεται πια στο σταθμό) Πρώτος διευθυντής ήταν ο Κυριάκος Φιλιππίδης και από τους μακροβιώτερους στο πόστο αυτό, ο Δημήτρης Καβούρης.
Μετά από πολλούς κλυδωνισμούς (όπως σε όλα σχεδόν τα δημοτικά ΜΜΕ ο «επικοινωνία» βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπος με το πρόβλημα της μετατροπής των δημοτικών ΜΜΕ σε Α.Ε., επιλογή που οδήγησε τα κλαδικά σωματεία του χώρου σε κινητοποιήσεις. Τα 20χρονα του σταθμού θα έπρεπε να γιορταστούν (αν οι σημερινού υπεύθυνοι του σταθμού γνωρίζουν την επέτειο) κάτω από διαφορετικές συνθήκες και όχι κάτω από το καθεστώς της απομάκρυνσης αρκετών εργαζομένων στις αρχές του 2007 από το Δήμαρχο Σ. Γεωργόπουλο, αλλά και εμφάνισης εργασιακών προβλημάτων, που οδήγησαν σε πρόσφατη παρέμβαση του ΣΕΠΕ.
Φωτο από το "υπόγειο" στούντιο των πρώτων ημερών του "επικοινωνία". Από αριστερά προς τα δεξιά Πάνος Χρυσοστόμου, Νάσος Μπράτσος, Μπάμπης Γκοτσίνας.Σήμερα δραστηριοποιούνται συνδικαλιστικά στα ΜΜΕ, ο πρώτος στον Πανελλήνιο σύλλογο τεχνικού και καλλιτεχνικού προσωπικού της ΕΡΤ, ο δεύτερος στην ΕΣΗΕΑ και ο τρίτος στην ΕΤΕΡ.