Την «κατάργησή» της αναμένει η διοίκηση του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ μετά την ψήφιση του ασφαλιστικού νόμου, αφού βέβαια προηγουμένως παραδώσει στην προσωρινή διοίκηση του ενιαίου ΕΦΚΑ τα αποθεματικά του Ταμείου, τα ταμειακά διαθέσιμα και την ακίνητη περιουσία του! Η ένταξη του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ στον ΕΦΚΑ θα επιφέρει επιπλέον κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς μέχρι σήμερα δεν χρηματοδοτούνταν από αυτόν. Τα αποθεματικά του ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ και πηγαίνουν απευθείας στο ταμείο του ΕΦΚΑ, χωρίς καν να εξετάζεται το ποσοστό που πρέπει να δοθεί άμεσα στον ΕΔΟΕΑΠ.

Διαβάστε τη συνέχεια στις Τυπολογίες.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

«H κυβέρνηση προκαλεί επίτηδες οικονομική ασφυξία στον ΕΔΟΕΑΠ. Υπάρχουν όμως και οι πρόθυμοι, που όχι μόνο φτιάχνουν το έδαφος, αλλά βιάζονται να κατεβάσουν αυτοί τα ρολά στο Ταμείο.

Ο φόβος τους είναι μήπως και γίνουν γνωστά όλα ΟΣΑ έχουν κάνει, τα τελευταία χρόνια, εκεί μέσα (με το Χρηματιστήριο, τα τοξικά ομόλογα, τα αμοιβαία κεφάλαια, το κούρεμα του PSI, τις χρόνιες διαχειριστικές ατασθαλίες που ελέγχονται δικαστικά και τα ομόλογα που συνεχίζουν να σπάνε).

Οι υπέρμαχοι για τη μετατροπή του ΕΔΟΕΑΠ σε επαγγελματικό ταμείο, εκδηλώνονται πλέον ανοιχτά. Και δεν είναι μόνο η κυβέρνηση και οι εργοδότες. Είναι οι ίδιοι που παραδίδουν το αγγελιόσημο στους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ, αφού αποδέχθηκαν την ταφόπλακα που βάζει ο νόμος για το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ.

Έτσι:

· Προσπαθούν να παρουσιάσουν επιχειρήματα που ταυτίζονται με τις εργοδοτικές επιδιώξεις, τις οποίες συμμερίζεται, δίχως να κρύβεται, το δίδυμο Κατρούγκαλου-Πετρόπουλου. Και,

· Συμφωνούν ότι είναι «ιδιωτική υπόθεση» η ασφάλιση των δημοσιογράφων και των άλλων εργαζόμενων στα ΜΜΕ.

Δεν είναι τυχαία η ανακοίνωση πρόκληση από τον Γενικό Γραμματέα του ΕΔΟΕΑΠ και την Πρόεδρο του ΤΥΠ, οι οποίοι χαρακτηρίζουν το αγγελιόσημο ιδιωτικό πόρο, που δήθεν προέρχεται από συμφωνία εργαζομένων-εργοδοτών. Λες και είναι κάτι που μας έδωσαν και τώρα μπορούν να πάρουν πίσω οι εργοδότες. Μαζί τους και μερικοί ακόμη με συνδικαλιστικό κουστούμι.

Η θέση της ΕΣΗΕΑ, όπως εκφράστηκε στη χθεσινή σύσκεψη του ΕΔΟΕΑΠ αλλά και στη σημερινή σύσκεψη της ΠΟΕΣΥ, είναι αταλάντευτη: Εμείς δεν προσυπογράφουμε την καταστροφή για να διαπραγματευτούμε μετά τα υλικά της κατεδάφισης. Αυτή τη δουλειά την έχουν αναλάβει άλλοι. Οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμο. Ούτε συμβιβασμός, ούτε συγκάλυψη».      

ΕΔΟΕΑΠ
 

Στην αιχμηρή ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ απάντησαν με δική τους ανακοίνωση επιλέγοντας για τίτλο ένα αρχαίο ρητό του Πλούταρχου, οι "φωτογραφιζόμενοι" πρόθυμοι "να κατεβάσουν τα ρολά", ο γ.γ. του ΕΔΟΕΑΠ, Νίκος Καρούτζος, και το μέλος του Δ.Σ.,  πρόεδρος του ΤΥΠ του οργανισμού, Άντζυ Σταθάτου:      

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νίκου Καρούτζου-Άντζυς Σταθάτου
Τα χαλεπά ταις επιμελείες αλίσκεται

Μόλις 73 ημέρες από την κατάργηση του Αγγελιοσήμου όπως προβλέπεται στο νέο Νόμο-γκιλοτίνα για το Ασφαλιστικό, περιμένουμε όλοι με ανυπομονησία τις κινήσεις και της προτάσεις του συνδικαλιστικού μας οργάνου, της ΕΣΗΕΑ, για να σωθεί από τη μανία της κυβέρνησης έστω ο ΕΔΟΕΑΠ. Έκπληκτοι διαπιστώνουμε πως αντί για την κατάθεση προτάσεων με σκοπό την εξεύρεση λύσης, το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ αναλώνεται στην έκδοση ανακοινώσεων διασποράς ανυπόστατων κατηγοριών και ανάλυσης θεωριών.

Θα ήμασταν ευτυχείς αν η ενασχόληση (ονομαστικά) με τη μετριότητά μας γινόταν σε κάποια άλλη χρονική συγκυρία και όχι τώρα που ο κλάδος κινδυνεύει να διαλυθεί και 18.000 ασφαλισμένοι του ΕΔΟΕΑΠ ζουν με τον εφιάλτη πως μπορεί να βρουν το Ταμείο μας κλειστό μετά την 1η Αυγούστου, μένοντας χωρίς φάρμακο, χωρίς νοσοκομεία, χωρίς επικουρική σύνταξη. Στην παρούσα όμως κατάσταση τέτοιου είδους ανακοινώσεις εγείρουν ερωτήματα για τη σκοπιμότητά τους και προκαλούν αμφιβολίες για το κατά πόσο οι εκλεκτοί συνάδελφοι του συνδικαλιστικού μας οργάνου ασχολούνται σοβαρά με τη διάσωσή μας.

Ερχόμενοι στην ουσία των «καταγγελιών» του εντιμότατου ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, οφείλουμε να διευκρινίσουμε τα ακόλουθα:

  1. Πράγματι το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ έχει αποφασίσει την ρευστοποίηση ομολόγων με σκοπό την καταβολή των συντάξεων, την πληρωμή των δαπανών υγείας και την καταβολή της μισθοδοσίας. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε πως υπάρχουν μέλη του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ που είναι υποστηρικτές της Βαρουφάκειας λογικής και τάσσονται υπέρ της πληρωμής των υποχρεώσεών μας με ious ή υποσχετικές.
     
  2. Για τις όποιες απόψεις περί μετατροπής του ΕΔΟΕΑΠ σε επαγγελματικό Ταμείο έχουμε τοποθετηθεί στην από 10/5 ανακοίνωσή μας, όπου στηλιτεύαμε τα όσα είχε δηλώσει ο Υπουργός Εργασίας για «οιονεί επαγγελματικό ταμείο», λέγοντας αυτολεξεί πως «ο κ Κατρούγκαλος γνωρίζει πολύ καλά ότι ο ΕΔΟΕΑΠ είναι φορέας υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης και δεν έχει καμία σχέση με επαγγελματικό ταμείο ή «οιονεί επαγγελματικό ταμείο» , ένας όρος που υπάρχει μόνο στο μυαλό του κ. Υπουργού».
     
  3. Προφανώς και δεν ταυτιζόμαστε με εργοδοτικές επιδιώξεις, αλλά θεωρούμε πως πρέπει να εκμεταλλευτούμε το γεγονός πως η κατάργηση του Αγγελιοσήμου δεν πλήττει μόνο τους εργαζόμενους στον Τύπο, αλλά και τους ίδιους τους εργοδότες που θα δουν την δαπάνη τους να αυξάνεται έως και 30%, οδηγώντας τις μικρότερες επιχειρήσεις Τύπου σε λουκέτα και εκτοξεύοντας έτι περεταίρω την ανεργία στον πολυβασανισμένο κλάδο μας. Το κοινό συμφέρον μπορεί να αποτελέσει βάση για εξεύρεση λύσης. Αντιθέτως, η εμμονική άρνηση για διάλογο θα έχει ως μόνο αποτέλεσμα την απουσία του κλάδου από την όποια λύση και θα δώσει στην κυβέρνηση άλλοθι και δυνατότητα να νομοθετήσει ερήμην μας.
     
  4. Για τα περί «ιδιωτικότητας» του Αγγελιοσήμου συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε πως ο κοινωνικός πόρος αυτός είναι και ιδιωτικός και ως ιδιωτική περιουσία θα πρέπει να προστατεύεται όπως ορίζει το Σύνταγμα και οι Ευρωπαϊκές Συνθήκες. Η απαλλοτρίωση ιδιωτικής περιουσίας αποζημιώνεται και δεν κλέβεται σε καμία ευνομούμενη Πολιτεία, δεν τόλμησε δε να το κάνει αυτό ούτε η χούντα των συνταγματαρχών που απαλλοτριώνοντας το λαχείο συντακτών έδωσε ως αντάλλαγμα το Αγγελιόσημο. Έχετε δηλαδή την άποψη πως το Αγγελιόσημο είναι δημόσιος πόρος;;;
     
  5. Φυσικά και δεν μπορούν οι εργοδότες να πάρουν πίσω το Αγγελιόσημο αφού υπάρχει (και για λίγες ημέρες ακόμη) Νόμος που το κατοχυρώνει. Το πήρε πίσω η κυβέρνηση και τώρα καλούμαστε να βρούμε λύση για την επαναφορά του, με τέτοιο τρόπο ώστε κανείς κακοήθης και αδαής να μην μπορεί να το χαρακτηρίσει «φόρο υπέρ τρίτων», αφού άλλωστε δεν είναι.Τέλος, θα θέλαμε να εκφράσουμε την απορία μας για την αταλάντευτη θέση της ΕΣΗΕΑ, όπως αυτή διατυπώνεται στην ανακοίνωση του ΔΣ: «Δεν προσυπογράφουμε την καταστροφή για να διαπραγματευτούμε μετά τα υλικά της κατεδάφισης. Οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμο. Ούτε συμβιβασμός, ούτε συγκάλυψη». Δηλαδή; Η ΕΣΗΕΑ θα περιμένει το τέλος του κλάδου μας καταγγέλλοντας και εκδίδοντας ανακοινώσεις χωρίς καμία προσπάθεια να βρεθεί λύση;


Αγαπητοί συνάδελφοι, βρισκόμαστε πλέον στο και πέντε και ο χρόνος των λόγων στέρεψε. Υπάρχει πια χώρος μόνο για σκέψεις, προτάσεις, πράξεις. Κι όπως έλεγε ο Πλούταρχος, τα χαλεπά ταις επιμελείαις αλίσκεται. Τα δύσκολα ξεπερνιούνται με επιμελή προσπάθεια. Και η επιμέλειά μας θα ήταν φρονιμότερο να μην εξαντλείται στην έκδοση ανούσιων ανακοινώσεων, ούτε σε εσωτερικές διαμάχες. Ο εχθρός δεν βρίσκεται ανάμεσά μας. Αλλού στρέψτε το βλέμμα σας.

Νίκος Καρούτζος
ΓΓ ΕΔΟΕΑΠ

Άντζυ Σταθάτου
Πρόεδρος ΤΥΠ ΕΔΟΕΑΠ

ΥΓ) Εμείς οφείλουμε να υπενθυμίσουμε σε όλους ότι, στους δύσκολους καιρούς απέναντι στον "ΚΟΙΝΟ ΕΧΘΡΟ", μία είναι η συνταγή της  σωτηρίας και της νίκης: Ενιαίο Μέτωπο και ετοιμότητα για Άμεση Δράση! Οι αλληλλοκατηγορίες, και η μετάθεση ευθυνών δεν θα απαλλάξουν κανένα, αν οδηγήσουν σε χρεοκοπία τον ΕΔΟΕΑΠ. Θα είναι όλοι τους υπεύθυνοι και υπόλογοι απέναντι στην ιστορία! Τώρα είναι η ώρα να αρθούν όλοι στο ύψος των περιστάσεων! Δεν θα υπάρξει άλλη ευκαιρία! 

Δευτέρα, 16 Μαΐου 2016


Καταργείται το Αγγελιόσημο

Διαλύονται τα Ταμεία του Τύπου

Δημεύεται η περιουσία τους

 

Διαλύονται τα ασφαλιστικά ταμεία του Τύπου (ΕΤΑΠ/ΜΜΕ-ΕΔΟΕΑΠ) και δημεύονται τα αποθεματικά και η περιουσία τους με τον νέο ασφαλιστικό νόμο (ν. 4387/2016, ΦΕΚ 85 Α/12-5-2016), ενώ αυξάνονται υπέρογκα οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, μειώνονται δραματικά οι συντάξεις και το εφάπαξ, υποβαθμίζεται η περίθαλψη, κόβονται οι παροχές υγείας και αυξάνονται πολλαπλώς οι εισφορές του Κλάδου Υγείας για εργαζομένους και συνταξιούχους.
 

Οι δυσμενείς αυτές σαρωτικές αλλαγές, που επέρχονται στα δημοσιογραφικά ασφαλιστικά Ταμεία, με την κατάργηση του Αγγελιόσημου από 1ης Αυγούστου 2016 και με την ένταξη του ΕΤΑΠ/ΜΜΕ στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) συζητήθηκαν σε ανοιχτή συγκέντρωση που οργάνωσε η συνδικαλιστική Παράταξη «ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ» στις 16 Μαΐου 2016, στο Μέγαρο της ΕΣΗΕΑ, όπου έγινε ευρεία ενημέρωση για το παρόν και το μέλλον των Ταμείων των εργαζομένων στον Τύπο και αντηλάγησαν απόψεις με τη διαπίστωση ότι ο αγώνας θα πρέπει να συνεχιστεί σε όλα τα επίπεδα (κινητοποιήσεις, προσφυγές στη δικαιοσύνη κλπ) με αίτημα τη διατήρηση της νομικής και οικονομικής αυτοτέλειας τω Ταμείων, αφού δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
 

Στην κατάμεστη αίθουσα του τρίτου ορόφου, ο Β΄ Αντιπρόεδρος της ΕΣΗΕΑ Χρήστος Κυρίτσης προέβη σε ενημέρωση για τις ενέργειες και κινητοποιήσεις της ΠΟΕΣΥ και της ΕΣΗΕΑ για τη διάσωση των Ταμείων και την άκαμπτη στάση της Κυβέρνησης, ενώ ο εκπρόσωπος των συνταξιούχων στο Μεικτό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ Γεώργιος Γιαννήλος, ανέλυσε τις διατάξεις του νέου νόμου, που αλλάζει άρδην τη ζωή των εργαζομένων και των συνταξιούχων στο χώρο του Τύπου, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τους ασφαλισμένους των άλλων Κλάδων. Κυριότερα σημεία της ενημερωτικής ομιλίας είναι τα εξής:
 

1) Αντισυνταγματικότητα. Ο νέος νόμος κρίνεται αντισυνταγματικός σε σωρεία διατάξεων και στο σύνολό του, καθόσον δεν έχουν κυρίως συναφθεί αναλογιστικές μελέτες, αλλά και ούτε μπορεί να υπάγονται σε έναν ασφαλιστικό φορέα (ΕΦΚΑ) οι ασφαλισμένοι ιδιωτικού και δημόσιου Τομέα όπως έκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την επεξεργασία του Νομοσχεδίου πριν ψηφισθεί από τη Βουλή. Άλλωστε, το Συμβούλιο της Επικρατείας με σειρά πρόσφατων αποφάσεων της Ολομέλειας έχει κρίνει ότι οι επάλληλες περικοπές των συντάξεων, δεν μπορεί να συνεχίζονται επ΄ αόριστον, καθόσον προσκρούουν σε βασικές διατάξεις του Συντάγματος και αφορούν τόσο τις κύριες όσο και τις επικουρικές συντάξεις. Αλλά και ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών σε πρόσφατη ανακοίνωσή του τονίζει ότι ο νέος ασφαλιστικός νόμος είναι κατάφωρα και πολλαπλώς αντισυνταγματικός και προαναγγέλλει ότι θα ασκηθούν όλα τα προβλεπόμενα ένδικα μέσα, προκειμένου να διαγνωσθεί δικαστικά η αντισυνταγματικότητα.
 

Επομένως, οι συνδικαλιστικές Οργανώσεις στο χώρο του Τύπου και κυρίως η ΠΟΕΣΥ και η ΕΣΗΕΑ θα πρέπει να συνταχθούν με τους άλλους επιστημονικούς φορείς (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί κλπ) και να προσβάλλουν ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων τις διοικητικές πράξεις που πρόκειται να εκδοθούν κατ εφαρμογή του νέου νόμου.
 

2) Αγγελιόσημο-ΕΤΑΠ/ΜΜΕ (άρθρα 38, 51, 53).  Με το άρθρο 38, παρ. 9 του νόμου καταργείται το Αγγελιόσημο από 1ης Αυγούστου 2016 (εισφορά την αναφέρει ο νόμος) και ορίζεται ότι οι ασφαλισμένοι μισθωτοί του ΕΤΑΠ/ΜΜΕ καταβάλλουν από τη δημοσίευση του νόμου (12-5-2016) ασφαλιστική εισφορά 20% επί των πάσης φύσεως αποδοχών, που κατανέμεται κατά 6, 67% σε βάρος των ασφαλισμένων και κατά 13,33% σε βάρος των εργοδοτών, ενώ από 1-7-2016 οι αποδοχές των εργαζομένων στον ιδιωτικό Τομέα (και των ασφαλισμένων μισθωτών στο ΕΤΑΠ/ΜΜΕ) καθώς και οι ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη και εργαζόμενου και ο φόρος των μισθωτών κατατίθενται από τους εργοδότες, μέσω Τραπεζικού  λογαριασμού που μεταφέρονται στον ΕΦΚΑ. Με τα άρθρα 51 και 53 ορίζεται ότι ιδρύεται ο ΕΦΚΑ ως Ν.Π.Δ.Δ. που θα αρχίσει να λειτουργεί από 1-1-2017 για τη χορήγηση α) κύριας σύνταξης, β) παροχής ασθένειας σε χρήμα και γ) ειδικών προνοιακών επιδομάτων στον οποίο Ενιαίο Φορέα εντάσσεται το ΕΤΑΠ/ΜΜΕ με τους τρείς κλάδους ασφάλισης (κύριας σύνταξης, ανεργίας και δώρου και κλάδος Υγείας). Επίσης, εντάσσονται και τα άλλα έξι Ταμεία (ΙΚΑ, ΕΤΑΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΝΑΤ και ΤΑΥΤΕΚΩ). Η περιουσία των εντασσομένων Ταμείων περιέρχεται με άλλη διαπιστωτική πράξη στον ΕΦΚΑ. Η περιουσία του ΕΤΑΠ/ΜΜΕ αγγίζει το 1,2 δις ευρώ, πλέον των εγκαταστάσεων κλπ. Εξάλλου, ο κλάδος πρόνοιας του ΕΤΑΠ/ΜΜΕ εντάσσεται κατά τα άρθρα 74, 75 και 76 στο ΕΤΕΑΕΠ (έτσι μετονομάζεται το ΕΤΕΑ). Το νέο αυτό Ταμείο έχει σκοπό τη χορήγηση: α) επικουρικής σύνταξης και β) εφάπαξ παροχής (άρθρο 75). Στο ΕΤΕΑΕΠ εντάσσονται υποχρεωτικά (για επικουρική σύνταξη και εφάπαξ) μεταξύ άλλων και όσοι δεν υπάγονται στην ασφάλιση άλλου φορέα επικουρικής ασφάλισης ανεξαρτήτως νομικής μορφής.
 

3) ΕΔΟΕΑΠ-Αγγελιόσημο: Με την κατάργηση του Αγγελιόσημου από 1-8-2016 και αν δεν βρεθεί λύση ο Οργανισμός δεν είναι δυνατόν αν λειτουργήσει παρά μόνο για λίγους μήνες. Πάντως, είναι υποχρέωση της Πολιτείας να εξεύρει λύση, καθόσον το άρθρο 22 παρ. 5 το Συντάγματος ορίζει ρητά ότι «το Κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων όπως ο νόμος ορίζει». Αλλά και το άρθρο 21, παρ. 3 ορίζει ότι «το Κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την προστασία της ισότητας, του γήρατος και της αναπηρίας».
 

Βέβαια, αυτήν την υποχρέωση τη γνωρίζει η Κυβέρνηση γι αυτό και ο Υπουργός Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος δήλωσε την Κυριακή 8 Μαίου 2016 στο περιστύλιο της Βουλής την ημέρα δηλαδή της ψήφισης του νέου νόμου ότι «προσπαθούμε να βρούμε ρύθμιση, που θα αφορά μόνο τον ΕΔΟΕΑΠ, όχι το ΕΤΑΠ/ΜΜΕ. Βούλησή μου είναι να προκύψει ένα έσοδο, που θα επιτρέψει στον ΕΔΟΕΑΠ να επιβιώσει κοντά στη σημερινή του μορφή. Η συμφωνία αυτή θα προκύψει μετά από διαβούλευση εργαζομένων-εργοδοτών. Θα γίνει νομοθετική ρύθμιση. Διαφορετικά θα νομοθετήσω εγώ». Τέλος, είπε ότι είναι απαραίτητη η επέκταση του Αγγελιόσημου στο διαδίκτυο.
 

4) ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ. Σύμφωνα με τα ανωτέρω η Κυβέρνηση αποκλείει την αυτονομία του ΕΤΑΠ/ΜΜΕ και την επαναφορά του στην προτέρα κατάσταση, ενώ επιζητεί λύση για τον ΕΔΟΕΑΠ. Στην περίπτωση (πλέον πιθανή) που η διαβούλευση δεν αποδώσει όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, ότι δηλαδή διαζευκτικώς:  α) Μπορεί να νομοθετηθεί ειδικός πόρος για τον ΕΔΟΕΑΠ,  β) να επιβληθεί ασφαλιστική εισφορά εργαζομένων και εργοδοτών κατά τα πρότυπα του ΕΤΑΠ/ΜΜΕ καθώς και εισφορά συνταξιούχων επί των συντάξεων κατά τα πρότυπα της εισφοράς προς τον ΕΟΠΥΥ.  γ) να ενταχθούν οι ασφαλισμένοι του ΕΔΟΕΑΠ (ο οποίος θα διαλυθεί) για τον κλάδο επικουρικής σύνταξης και εφάπαξ στο ΕΤΕΑΕΠ και για περίθαλψη στον ΕΟΠΥΥ.
 

5) ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ. Οι κυριότερες άλλες διατάξεις του νέου ασφαλιστικού νόμου που είναι κοινές και εφαρμόζονται και για τους ασφαλισμένους του Τύπου (εργαζόμενους και συνταξιούχους) είναι οι εξής:
 

Α) ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ (άρθρο 13). Μέχρι 31-12-2018 ορίζεται ανώτατο όριο στις κύριες συντάξεις το ποσό των 2.000 ευρώ (καθαρό 1.820 ευρώ) και του αθροίσματος κύριων συντάξεων (διπλοσυνταξιούχων) στο ποσό των 3.000 ευρώ (καθαρό 2.440 ευρώ), δηλαδή μείωση 26%.
 

Β) Επανυπολογισμός κύριων συντάξεων (άρθρο 14). Οι καταβαλλόμενες κύριες συντάξεις «παγώνουν» στο ύψος που ήταν στις 31-12-2014 μέχρι 31-12-2018 και επανυπολογίζονται με το νέο σύστημα (Εθνική ανταποδοτική σύνταξη), αλλά διατηρείται ως προσωπική διαφορά και αρχίζει να απομειώνεται από 1-1-2019.
 

Γ) Επανυπολογισμός επικουρικών συντάξεων (άρθρο 96). Από την ισχύ του νόμου επανυπολογίζονται οι καταβαλλόμενες επικουρικές συντάξεις εφόσον το άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ και καθαρά 1.172 ευρώ.
 

Δ) Απασχόληση συνταξιούχων (άρθρο 20). Οι συνταξιούχοι που αναλαμβάνουν εργασία (μισθωτή εργασία ή αυτοαπασχόληση) θα λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη κατά 60% για όσο χρόνο εργάζονται ή αυτοαπασχολούνται.
 

Ε) Εισφορές Υγειονομικής Περίθαλψης (άρθρα 41, 44). Από 1-1-2017 η ασφαλιστική εισφορά των μισθωτών υπέρ του ΕΟΠΥΥ θα είναι 7,10% επί των αποδοχών, των συνταξιούχων 6% από τις κύριες και επικουρικές συντάξεις και των ελευθέρων επαγγελματιών 6,95%.
 

ΣΤ) Νέοι συνταξιούχοι (άρθρα 7 και 8).  Μειωμένες μέχρι και 30% σε σχέση με τις σημερινές θα είναι οι νέες συντάξεις οι οποίες θα αποτελούν το άθροισμα της εθνικής σύνταξης (384 ευρώ για 20 και άνω έτη ασφάλισης) και της ανταποδοτικής σύνταξης , που θα λαμβάνεται ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου καθ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού βίου, με ποσοστά αναπλήρωσης, ανάλογα με τα έτη ασφάλισης.
 

Ζ) Συντάξεις αναπηρίας (άρθρο 7). Την εθνική σύνταξη (384 ευρώ) θα λαμβάνουν μόνο όσοι έχουν ποσοστά αναπηρίας 80% και άνω. Με ποσοστό αναπηρίας 67% εως 79,99% χορηγείται το 75% της εθνικής σύνταξης και με ποσοστό αναπηρίας 50% εως 66.99% θα χορηγείται το 50% της εθνικής σύνταξης.
 

Η) Συντάξεις χηρείας. Εισάγονται αυστηρές προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα τίθεται ως όριο ηλικίας το 55ο έτος του δικαιούχου, μετά την πάροδο του οποίου (55ου έτους) η σύνταξη αναστέλλεται μέχρι τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας.
 

Θ) «Κόφτης» συντάξεων και μισθών. Μέχρι 24 Μαϊου η Κυβέρνηση θα πρέπει να έχει νομοθετήσει «τα προληπτικά μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής», δηλαδή τα μέτρα περικοπής των δημοσίων δαπανών, μεταξύ των οποίων θα είναι οι μισθοί και οι συντάξεις εφόσον δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι του προγράμματος.
 

Ι) ΕΦΚΑ-ΕΤΕΑΕΠ (άρθρα 51, 53, 74, 75). Ενοποιούνται σε ένα Ταμείο (ΕΦΚΑ) τα υφιστάμενα σήμερα εφτά Ταμεία κύριας ασφάλισης (ΕΤΑΠ/ΜΜΕ, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΟΓΑ, ΝΑΤ, ΤΑΥΤΕΚΩ) με έναρξη λειτουργίας από 1-1-2017 και σκοπό την παροχή: α) κύριας σύνταξης  β) παροχών ασθενείας σε χρήμα και γ) ειδικών προνοιακών επιδομάτων. Εξάλλου το ΕΤΕΑ μετονομάζεται σε ΕΤΕΑΕΠ για επικουρική ασφάλιση και σκοπό την παροχή: α) επικουρικής σύνταξης και β) εφάπαξ.
 

Μέχρι να λειτουργήσει το νέο Υπερταμείο, δηλαδή μέχρι 31-12-2016, θα λειτουργούν κανονικά τα ενοποιούμενα Ταμεία.
 

Στη  συγκέντρωση παρέστησαν, μεταξύ άλλων, συναδέλφων η Βουλευτίς της ΝΔ κα Σοφία Βούλτεψη, ο πρώην πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ και πρώην αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Γιώργος Αναστασόπουλος, καθώς και ο πρώην πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ και τέως πρόεδρος του ΕΔΟΕΑΠ Πάνος Σόμπολος.

 

«ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ»

 www.adesmeutoi.gr