A+ A A-
  • Γράφτηκε από τον/την Ηρακλής Γαλανάκης
  • Κατηγορία: Επικαιρότητα

Όχι αεροδρόμιο στο Καστέλλι! Πρωτοβουλία πολιτών Πεδιάδας

 

Μας ρωτούν συχνά «γιατί αντιστέκεστε σε ένα «αναπτυξιακό» έργο»;
Απαντούμε πως αυτό δεν είναι ανάπτυξη, είναι παραλογισμός.
Έχουμε εκατοντάδες λόγους για να λέμε όχι.
Καταγράφουμε εδώ τους σημαντικότερους:

– Λέμε όχι σε ένα έργο κατά της τοπικής οικονομίας

1. Επειδή θα ξεριζωθούν 200.000 ελιές και μια γη υψηλής παραγωγικότητας, σε έκταση 12.000 στρεμμάτων, θα αποψιλωθεί και θα μετατραπεί από αγροτική σε βιομηχανική. Μια καταστροφική επιλογή για τον πρωτογενή τομέα της Κρήτης όπως επισημαίνει ήδη και το Παράρτημα Κρήτης του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Η αντικατάσταση τόσου πρασίνου από τσιμέντο και ρύπους καθώς και η αύξηση της θερμοκρασίας της περιοχής θα έχει καταστροφικές συνέπειες για την υπόλοιπη αγροτική παραγωγή.

2. Επειδή επιπλέον 1,8 εκατομμύρια καταμετρημένες ελιές στην Πεδιάδα θα υφίστανται βαριά ρύπανση από την κίνηση εκατομμυρίων οχημάτων και χιλιάδων αεροπλάνων. Επειδή θα κινδυνέψει να χάσει την πιστοποίηση ΠΟΠ το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο του Θραψανού και θα πληγούν οι υπόλοιπες καλλιέργειες και τα βοσκοτόπια της περιοχής.

3. Επειδή η συρρίκνωση του πρωτογενούς τομέα (ελιές, αμπέλια, κτηνοτροφία κ.ά.) θα έχει αρνητικό αντίκτυπο και στον δευτερογενή τομέα (ελαιουργεία, οινοποιεία, τυροκομεία κ.ά.). Καμία μελέτη δεν συνυπολογίζει στο κόστος του νέου αεροδρομίου την απώλεια εσόδων από την τοπική παραγωγή και τη μείωση του τοπικού ΑΕΠ. Όπως ακριβώς έγινε και στα Μεσόγεια όπου μετά τη λειτουργία του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» η ετήσια παραγωγή σταφυλιών έπεσε από τους 16.000 τόνους στους 3.000 τόνους αμφίβολης ποιότητας.  Τα τουλάχιστον δέκα ελαιουργεία της Πεδιάδας, με πρώτο του Μουχτάρου (που τροφοδοτείται από τις ελιές που θα κοπούν), θα αναγκαστούν να κλείσουν αφήνοντας εκατοντάδες ανέργους.

4. Επειδή ακόμα και με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς η ζημιά που θα προκληθεί στο ΑΕΠ από τη δημιουργία του αεροδρομίου θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, αν συνυπολογιστούν τα τοκοχρεολύσια για την αποπληρωμή του έργου και η απώλεια αγροτικού εισοδήματος των κατοίκων.

5. Επειδή παίρνουμε πολύ σοβαρά υπόψη τις προειδοποιήσεις των κατοίκων και των εκπροσώπων φορέων από τα Σπάτα, που μιλούν με στοιχεία για την καταστροφή της αγροτικής παραγωγής, για τον μαρασμό της εμπορικής δραστηριότητας της περιοχής τους λόγω των εμπορικών κέντρων στον χώρο του αεροδρομίου και για τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις για θέσεις εργασίας. Για το τουριστικό ρεύμα που ποτέ δεν είδαν στην περιοχή τους και για τα ανταποδοτικά οφέλη που ποτέ δεν καταβλήθηκαν στους τοπικούς δήμους.

6. Επειδή αρνούμαστε να δεχτούμε το παραμύθι των θέσεων εργασίας. Μήπως θα απολυθούν οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης»; Ή μήπως δεν θα χαθούν περισσότερες θέσεις εργασίας από την συρρίκνωση του πρωτογενή τομέα της Πεδιάδας;

– Λέμε όχι σε ένα έργο κατά του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας

7. Επειδή στον αέρα της Πεδιάδας θα εκλύονται κάθε χρόνο 260.000 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, βαρέα μέταλλα και ακόμα 100 επικίνδυνοι ρύποι για τη δημόσια υγεία. Οι ρύποι θα εγκλωβίζονται στην περίκλειστη από βουνά και με έντονα φαινόμενα πρωινής πάχνης Πεδιάδα, θα επικάθονται στις καλλιέργειες και θα καταλήγουν στους υδροφορείς.

8. Επειδή στον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής, που σήμερα παρέχει άριστης ποιότητας νερό, σχεδιάζουν να ρίχνουν καθημερινά πάνω από 2.000 κυβικά αστικών και βιομηχανικών λυμάτων προκαλώντας τεράστια καταστροφή. Στους δύο υδροφορείς της περιοχής (Καστελλίου και Νιπιδιτού) λειτουργούν σήμερα δύο εμφιαλωτήρια ενώ από εκεί υδροδοτείται ακόμα και η πόλη του Ηρακλείου. Ο λεγόμενος… «εμπλουτισμός» των υδροφορέων με χημικά απόβλητα απορρίπτεται ως παράνομος από την ίδια τη Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης.

9. Επειδή για την υδροδότηση του νέου αεροδρομίου προβλέπεται η δέσμευση των νερών από τη γεώτρηση του Θραψανού, επιλογή που σύμφωνα και με τη ΔΕΥΑΗ, θα στερήσει νερό από τις νότιες συνοικίες του Ηρακλείου (Φορτέτσα κ.λπ.).

10. Επειδή καθημερινά, εκτός από τα χιλιάδες αυτοκίνητα, θα πηγαινοέρχονται από τα Λινοπεράματα στο Καστέλλι τουλάχιστον 50 βαρέα βυτιοφόρα με καύσιμα, όπως προβλέπει η Μελέτη του έργου. Μόνο από τα βαρέα οχήματα θα διανύονται ημερησίως 6.000 χιλιόμετρα με προφανείς συνέπειες στην ατμοσφαιρική ρύπανση του νομού Ηρακλείου, στην επικινδυνότητα του οδικού δικτύου αλλά και στην περεταίρω επιβάρυνση του αεροπορικού κόστους. (Την ίδια στιγμή στο «Ν. Καζαντζάκης» η τροφοδοσία μπορεί να γίνει και δια θαλάσσης).

11. Επειδή για να είναι ασφαλείς οι πτήσεις ανάμεσα σε βουνά απαιτείται, σε αντίθεση με το «Νίκος Καζαντζάκης», η εγκατάσταση συστήματος ILS το οποίο εκπέμπει ισχυρή ακτινοβολία, επικίνδυνη για την υγεία των κατοίκων. Το ILS αναφέρεται στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αλλά οι επιπτώσεις του αποσιωπούνται.

12. Επειδή αρνούμαστε να δεχτούμε την κοροϊδία περί «θορύβου ίδιου με ένα πλυντήριο πιάτων», επιχείρημα που κατά σύμπτωση είχαν πει και στους κατοίκους των Σπάτων. Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών η ηχορύπανση θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 75 dB στις περισσότερες περιοχές που πλήττονται από το αεροδρόμιο και μάλιστα επί 24ωρου βάσεως. 10 χρόνια μετά την αρχική μελέτη, η αναθεωρημένη εκδοχή της διαπιστώνει μικρότερη όχληση από τον θόρυβο επειδή… μειώθηκαν οι κάτοικοι της περιοχής. Τόσο πολύ μας υπολογίζουν.

13. Επειδή για να είναι στοιχειωδώς ασφαλές το αεροδρόμιο προβλέπεται η «ταπείνωση» των γύρω λόφων με εκχωματώσεις 10,7 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων αλλάζοντας ριζικά το τοπίο της περιοχής. Κάποια σενάρια για τις «ταπεινώσεις» αυτές αγγίζουν μέχρι και προστατευόμενες περιοχές όπως τα Αστερούσια και ο Αχεντριάς.

14. Επειδή στην περιοχή της Πεδιάδας υπάρχουν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα – ορόσημα για τον τόπο, τα οποία πρέπει να αναδειχτούν αντί να χαθούν κάτω από μια βιομηχανικού τύπου εγκατάσταση όπως το αεροδρόμιο.

– Λέμε όχι σε ένα αεροδρόμιο πανάκριβο και επικίνδυνο

15. Επειδή η απόσταση από το Ηράκλειο των 140.000 κατοίκων είναι μεγαλύτερη ακόμα και από την αντίστοιχη του αεροδρομίου της Αθήνας των 4 εκατομμυρίων. Είναι από τις μεγαλύτερες αποστάσεις πόλης – αεροδρομίου παγκοσμίως για αστικά κέντρα αντίστοιχου μεγέθους με το Ηράκλειο.

16. Επειδή θα αυξηθεί κατακόρυφα το κόστος ταξιδιού για τους ντόπιους αλλά και για τους τουρίστες. Τουλάχιστον 15 λεπτά μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης σε σχέση με το Ηράκλειο, τριπλάσια τέλη αεροδρομίου, μεγαλύτερο κόστος εφοδιασμού λόγω απόστασης από τα Λινοπεράματα και επιπλέον κόστος μετακίνησης των ταξιδιωτών από και προς το Καστέλλι, θα κάνουν δυσβάσταχτο το ταξίδι για τους πολίτες.

17. Επειδή η αύξηση του κόστους θα αποφέρει τελικά ζημία αντί για όφελος στον τουρισμό της Κρήτης, όπως επισημαίνει ήδη δημόσια ο Σύνδεσμος Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης, διεθνείς Tour Operators αλλά και η ίδια η Ομοσπονδία Υπαλλήλων της Πολιτικής Αεροπορίας.

18. Επειδή το αεροδρόμιο θα είναι επικίνδυνο και μη λειτουργικό όπως δηλώνουν οι πλέον έμπειροι πιλότοι, λόγω των υψηλών ορεινών όγκων που το περιβάλλουν, λόγω των αναταράξεων σε περιπτώσεις ανατολικών ανέμων από τα καθοδικά ρεύματα (windshear) δίπλα στα Λασιθιώτικα βουνά και λόγω της πάχνης που τις πρωινές ώρες προκαλεί έλλειψη ορατότητας.

19. Επειδή το νέο αεροδρόμιο θα λειτουργεί δίπλα στο στρατιωτικό (133 ΣΜ) και το οπλοστάσιό του. Όταν θα απογειώνονται τα F-16 για τις αναχαιτίσεις, εκείνη την ώρα δεν γίνεται να προσγειώνεται / απογειώνεται αεροπλάνο στο πολιτικό αεροδρόμιο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια και τον προγραμματισμό των πτήσεων.

– Λέμε όχι σε ένα έργο σαφώς ατεκμηρίωτο

20. Επειδή δεν έγιναν ποτέ οι αναγκαίες μελέτες βιωσιμότητας και σκοπιμότητας του αεροδρομίου. Επειδή ποτέ δεν παρουσιάστηκε δημοσίως η συγκριτική μελέτη εναλλακτικών θέσεων που οδήγησε στην επιλογή του Καστελλίου και επειδή ποτέ δεν έγινε μια σοβαρή συζήτηση για τη σκοπιμότητα του έργου, όπως επισημαίνει και η διοίκηση του Παραρτήματος Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

21. Επειδή είναι παγκόσμια πρωτοτυπία πρώτα να χωροθετείται ένα αεροδρόμιο και μετά να σχεδιάζεται η χωροταξία της περιοχής (Το ΣΧΟΟΑΠ Μινώα Πεδιάδος ακόμα εκκρεμεί).

22. Επειδή δεν έχει υπάρξει καμιά πρόβλεψη αποζημίωσης για τους κατοίκους του Ευαγγελισμού, του Λιλιανού, των Ρουσσοχωρίων και του Αρχάγγελου που θα αναγκαστούν να φύγουν από τα χωριά τους, με αποτέλεσμα να βρεθούν ξεσπιτωμένοι και χωρίς ιδιοκτησίες εκατοντάδες άνθρωποι που σήμερα ζουν με αξιοπρέπεια. Έγινε ήδη φανερό πως η πολιτεία σχεδιάζει να πάρει για ένα κομμάτι ψωμί την περιουσία των κατοίκων, με ευτελείς τιμές απαλλοτριώσεων, με διαδικασίες – εξπρές και νομικίστικα κόλπα.

23. Επειδή παρά το παραμύθι για «διάλογο 15 ετών», ποτέ δεν έγινε ουσιαστική συζήτηση και ενημέρωση των Ηρακλειωτών για την λύση που επιλέχθηκε. Επειδή 15 χρόνια μετά, το Δημοτικό Συμβούλιο Μινώα Πεδιάδος «σοκάρεται» από τις συνέπειες που καταγράφονται στα Σπάτα. Επειδή το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ μία έστω ειδική συζήτηση για το θέμα. Επειδή παρά τις αρνητικές γνωμοδοτήσεις των δημόσιων υπηρεσιών, η Περιφέρεια Κρήτης προωθεί με συνοπτικές διαδικασίες το έργο.

Η ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΛΥΣΗ

Προτείνουμε με σθένος τον εκσυγχρονισμό και επέκταση του υπάρχοντος αεροδρομίου «Νίκος Καζανταζάκης»

24. Επειδή με την κατασκευή λοξού διαδρόμου επιτυγχάνονται απογειώσεις προς τη θάλασσα και στον άξονα βοράς – νότος, λύνοντας οριστικά τα προβλήματα ασφάλειας πτήσεων αλλά και ασφάλειας των κατοίκων της Νέας Αλικαρνασσού, ικανοποιώντας ένα πάγιο και δίκαιο αίτημά τους.

25. Επειδή ο προσανατολισμός του αεροδρομίου προς το βόρειο θαλάσσιο μέτωπο θα λύσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα του θορύβου και της ρύπανσης, όπως επίσης δίκαια ζητούν οι κάτοικοι της περιοχής. Αποτελεί παγκόσμια πρακτική η εγκατάσταση αεροδρομίων δίπλα στη θάλασσα εφόσον υπάρχει τέτοια δυνατότητα. Θα αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία η απομάκρυνση του αεροδρομίου από το θαλάσσιο μέτωπο.

26. Επειδή μετά την αποχώρηση των στρατιωτικών μονάδων (126 ΠΜ, ΜΟΜΑ κ.λπ.) απελευθερώνονται εκτάσεις για τον ακόμα καλύτερο σχεδιασμό λοξού διαδρόμου, για την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροπλάνων αλλά και για την επέκταση των λοιπών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου (terminal, πάρκινγκ, τεχνική βάση κ.λπ.).

27. Επειδή η κατασκευή εξαρχής νέου αεροδρομίου θα κοστίσει τετραπλάσια σε σχέση με την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του «Νίκος Καζαντζάκης».

28. Επειδή με τη γειτνίαση αεροδρομίου και του λιμανιού στο Ηράκλειο, με γρήγορη πρόσβαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα και κοντινή απόσταση από το διοικητικό και ιστορικό κέντρο της πόλης επιτυγχάνονται σημαντικές συνέργειες (Κρουαζιέρα, Εμπόριο, Μεταφορές κ.λπ.) και οικονομίες κλίμακας που θα χαθούν με τον… εξορισμό του αεροδρομίου στην ενδοχώρα του νομού.

29. Επειδή είναι πλέον φανερό ότι η μεταφορά του αεροδρομίου δεν καθοδηγείται από την ανάγκη εξυπηρέτησης της αεροπορικής κίνησης αλλά από επιχειρηματικά συμφέροντα που οραματίζονται ένα δεύτερο φιλέτο τύπου «Ελληνικού» από τη Νέα Αλικαρνασσό έως τον Καρτερό.

30. Επειδή η Κρήτη έχει συνολικά τρία πολιτικά Αεροδρόμια (Χανιά, Ηράκλειο, Σητεία). Ο διαμοιρασμός της τουριστικής κίνησης αποτελεί πολύ πιο βιώσιμη λύση σε σχέση με την υπερσυγκέντρωση σε ένα αεροδρόμιο – γίγας.

– Εν τέλει, λέμε όχι γιατί έχουμε διαφορετική φιλοσοφία ζωής και «ανάπτυξης»

+1. Επειδή υποστηρίζουμε θερμά πως κριτήριο για την προσδοκώμενη τουριστική κίνηση πρέπει να αποτελεί η φέρουσα ικανότητα του νησιού. Εκτός από τον μαζικό τουρισμό του all inclusive υπάρχουν και οι εναλλακτικές και ήπιες μορφές τουρισμού, με σεβασμό στη φύση και όχι με καταστροφή της, με πραγματικό όφελος για τον ντόπιο και για τον επισκέπτη. Το αναβαθμισμένο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» θα μπορεί να εξυπηρετήσει 10 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο (από τα 7 που εξυπηρετεί σήμερα). Όσα δηλαδή προβλέπεται να εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο Καστελλίου. Όσοι οραματίζονται αεροδρόμια με 20 και 30 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, φαντάζονται μια Κρήτη «Μαγιόρκα» όπου η ζωή των μόνιμων κατοίκων έχει γίνει πλέον αβίωτη. Δεν είναι αυτή η Κρήτη που ονειρευόμαστε.

Καλούμε την κυβέρνηση να επανεξετάσει την επιλογή της.

Καλούμε την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Ηρακλείου και τον Δήμο Μινώα Πεδιάδος να υποστηρίξουν το δίκαιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών.

  • Γράφτηκε από τον/την Ρεπόρτερ
  • Κατηγορία: Επικαιρότητα

Οι Εργάτες Τύπου για συνταξιούχους ΕΣΠΗΤ και ΕΔΟΕΑΠ

Άλλη μια αντίδραση κατά των ρυθμίσεων για τον νέο ΕΔΟΕΑΠ προέρχεται από τους Εργάτες Τύπου σχετικά με τους συνταξιούχους της ΕΣΠΗΤ που δεν καλύπτονται με τον νόμο 4498/2017:

 

Οι θέσεις μας για τη διεκδίκηση ένταξης των συνταξιούχων μας στον ΕΔΟΕΑΠ

 
"Εμείς οι Εργάτες Τύπου παρακολουθούμε τις αντιπαραθέσεις γύρω από τη διεκδίκηση της ένταξης των συνταξιούχων της ΕΣΠΗΤ στον ΕΔΟΕΑΠ, την προσπάθεια των εργοδοτών να ακυρωθεί το τέλος 2% επί του τζίρου για το νέο ταμείο, καθώς και τις συνεχιζόμενες αντεγκλήσεις γύρω από τον έλεγχο του φορέα από τις γνωστές γραφειοκρατικές κλίκες του κλάδου μας. 
Με βάση αυτά, θεωρούμε ότι έχουμε ήδη δικαιωθεί για τη στάση αρχών που κρατήσαμε έναντι της ψευδεπίγραφης ασφαλιστικής και συνδικαλιστικής "ενοποίησης" του κλάδου, μια στάση αρχών για την οποία αναλάβαμε και το πολιτικό (εκλογικό) κόστος. 
Υπερασπιζόμαστε και συνεχίζουμε τον αγώνα για αποκλειστικά δημόσια κοινωνική ασφάλιση, με ίσα και σύγχρονα δικαιώματα για όλους, και όχι για ένα θνησιγενές ιδιωτικό ταμείο δύο ταχυτήτων".
  • Γράφτηκε από τον/την Ρεπόρτερ
  • Κατηγορία: Επικαιρότητα

Η ΕΣΗΕΑ για εργοδοτικές αυθαιρεσίες στην ΕΡΤ

Το δημοσιογραφικό λειτούργημα, όπως προστατεύεται από το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, δεν μπορεί να υπαχθεί και να «υποταχθεί» σε κανενός είδους εργοδοτική αυθαιρεσία, πολλώ δε μάλλον, όταν αυτή ασκείται στη δημόσια ραδιοτηλεόραση. 

Σε συνάντηση της ΕΣΗΕΑ με τη Διοίκηση της ΕΡΤ είχαμε συμφωνήσει το αυτονόητο, ότι δηλαδή επικεφαλής των τμημάτων στα οποία προσφέρουν τις υπηρεσίες τους δημοσιογράφοι, πρέπει να είναι δημοσιογράφος. Η διοίκηση της ΕΡΤ όμως για άλλη μια φορά δεν τηρεί τις υποσχέσεις της. Πληροφορηθήκαμε ότι, στη Διεύθυνση Υπηρεσιών Νέων Μέσων, στην οποία εργάζονται μόνο δημοσιογράφοι τοποθετήθηκε ως προϊστάμενος, Διευθυντής Παραγωγής, που δεν έχει την ιδιότητα του δημοσιογράφου.

Η διοίκηση της ΕΡΤ με τις επιλογές της απαξιώνει ουσιαστικά το δημοσιογραφικό επάγγελμα, καταστρατηγεί τη δεοντολογία και αδιαφορεί για τους κατανεμημένους όρους και ρόλους της διοικητικής ενημερωτικής ιεραρχίας.

Το Δ.Σ. της Ένωσης διαμηνύει προς τη Διοίκηση της ΕΡΤ ότι θα συνεχίσει να προασπίζεται το δημοσιογραφικό λειτούργημα από πρακτικές που το υποβιβάζουν και αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

  • Γράφτηκε από τον/την Ρεπόρτερ
  • Κατηγορία: Επικαιρότητα

ΕΔΟΕΑΠ: Αντιδράσεις και παρενέργειες στο νόμο 4498/2017

Το άνοιγμα του ΕΔΟΕΑΠ σε νέες κατηγορίες εργαζομένων στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης είναι επόμενο να προκαλέσει διαφόρων ειδών αντιδράσεις και παρενέργειες έως ότου θεμελιωθεί η λειτουργική του ισορροπία και η βιωσιμότητά του.

Δύο δηλωθείσες τελευταία αντιδράσεις αφορούν, η μία το 2% επί του τζίρου των εκδοτικών επιχειρήσεων και η άλλη την ένταξη στον ΕΔΟΕΑΠ μιας κατηγορίας εργαζομένων στον ΟΤΕ που εμπίπτουν στην εκμετάλλευση Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Ψυχαγωγίας.

Στην πρώτη περίπτωση οι επιχειρήσεις ΜΜΕ της περιφέρειας ζητούν να εξαιρεθούν από την εισφορά του 2% καθώς τα μέλη των ΤΕΑΣ-ΕΤΑΣ που είναι παράλληλα και εκδότες-εργοδότες παρέμειναν εκτός ΕΔΟΕΑΠ όσον αφορά στην παροχή υπηρεσιών υγείας και συνεπώς, αφού το 2% θα απορροφάται για τις υπηρεσίες υγείας, θεωρούν λογικό να εξαιρεθούν.

Στη δεύτερη περίπτωση, η Αγωνιστική Συσπείρωση Εργαζομένων ΟΤΕ θεωρεί ότι η ένταξη των εργαζομένων στην μονάδα B.U. COSMOTE TV στον ΕΔΟΕΑΠ επειδή εμπίπτει στην κατηγορία εκμεταλλεύσεων Μέσων Ενημέρωσης και Ψυχαγωγίας, αποτελεί «μεταφορά στο χρεοκοπημένο ταμείο των δημοσιογράφων»!  

Οι ανακοινώσεις που ακολουθούν επεξηγούν αναλυτικά και τις σχετικές αντιδράσεις:

 

Διαφωνούν με το 2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ τα ΜΜΕ της περιφέρειας;

 

Το αίτημα να μην πληρώνουν την εργοδοτική εισφορά του 2% οι επιχειρήσεις ΜΜΕ της περιφέρειας έχει τεθεί, ενώ οι Ενώσεις εκδοτών εφημερίδων έχουν προσφύγει ήδη στο Συμβούλιο της Επικρατείας ενάντια στην εισφορά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εξαίρεση πληρωμής του 2% για τα Μέσα της περιφέρειας μπορεί να δοθεί πολύ πιο γρήγορα από την εκδίκαση της προσφυγής στο ΣτΕ!

Το επιχείρημα είναι ήδη έτοιμο. Τα μέλη των ΤΕΑΣ-ΕΤΑΣ, που είναι παράλληλα και εργοδότες-εκδότες των εφημερίδων, κατάφεραν και έμειναν εκτός ΕΔΟΕΑΠ για την παροχή υπηρεσιών υγείας. Είναι μέλη μόνο για το επικουρικό. Έτσι, αφού το 2% προορίζεται με τον νόμο Πετρόπουλου μόνο για την υγεία, οι εργοδότες των περιφερειακών Μέσων δεν έχουν κανέναν λόγο να πληρώνουν αυτήν την εισφορά!

Η εξαίρεση αυτή θα δημιουργήσει ντόμινο αντιδράσεων. Γιατί το 2% το πληρώνουν ήδη οι δημοτικές επιχειρήσεις ΜΜΕ στην περιφέρεια. Πώς λοιπόν θα γίνει η εξαίρεση στην πληρωμή της εισφοράς; Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ανάλογο αίτημα για εξαίρεση από την πληρωμή του 2% έχουν θέσει και τα δημοτικά ραδιόφωνα όλης της χώρας.

Πηγή: Typologies.gr

 

Μεταφέρουν εργαζόμενους του ΟΤΕ

στο χρεοκοπημένο ταμείο των δημοσιογράφων!

Οι εργαζόμενοι που εργάζονται στην Επιχειρησιακή Μονάδα B.U. της OTETV πήραν προχθές από την Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού & Εργασιακών Θεμάτων Σταθερής & Κινητής, το παρακάτω email:

«Αγαπητοί συνάδελφοι,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η Επιχειρησιακή Μονάδα B.U. COSMΟΤΕ TV εμπίπτει στην κατηγορία των εκμεταλλεύσεων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Ψυχαγωγίας.

Ως εκ τούτου εσείς, ως μισθωτοί της παραπάνω επιχειρησιακής μονάδας, υπάγεστε υποχρεωτικά στην διάταξη του νόμου 4498/17, άρθρο 20. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο άρθρο, όλοι οι μισθωτοί σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Ψυχαγωγίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, υπάγονται στην ασφάλιση του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφαλίσεως και Περιθάλψεως (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.) για επικουρική ασφάλιση, παροχή ιατροφαρμακευτικής – νοσοκομειακής περίθαλψης και για εφάπαξ παροχή.

Η μεταφορά των ασφαλιστικών σχέσεων των μισθωτών από άλλο φορέα υποχρεωτικής ασφάλισης στον Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π., όπως πρόσφατα οριστικοποιήθηκαν με τις εγκυκλίους που εκδόθηκαν, έχει ημερομηνία ισχύος την 1/12/2017.

Συνεπώς, με αναδρομική ισχύ από 1/12/2017, τα ασφαλιστικά σας δικαιώματα για τους κλάδους της επικουρικής σύνταξης, της υγείας και της πρόνοιας (για όσους ήταν ήδη ενταγμένοι σε άλλον κλάδο πρόνοιας), θα μεταφερθούν στον Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.»

   Δηλαδή, το ταμείο των δημοσιογράφων το οποίο δεν εντάχτηκε μαζί με τα άλλα τα επικουρικά στο ενιαίο επικουρικό που εντάχτηκαν τα περισσότερα, γιατί σαν ελίτ θεωρούσαν ότι μπορούσαν να εξαιρεθούν αυτοί και να έχουν καλύτερες αποδοχές, χρεοκόπησε.

   Αυτό έγινε γιατί οι μνημονιακοί νόμοι κατάργησαν τον κοινωνικό πόρο που πήγαινε στο ταμείο τους και έτσι χρεοκόπησε, με αποτέλεσμα στους συνταξιούχους δημοσιογράφους να κοπεί το επικουρικό.

   Οι εκδότες και οι καναλάρχες δηλαδή, απαλλάχτηκαν από εισφορές και τα σπασμένα καλούνται να τα πληρώσουν άλλοι…

   Η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα ψήφισε τον νόμο 4498/17.

   Για όλα αυτά εμάς δεν μας πέφτει λόγος, αν και αποδεικνύεται και απ’ αυτό, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των δημοσιογράφων που έγλυφαν όλα αυτά τα χρόνια τα αφεντικά τους και διεξάγουν ένα ανελέητο μνημονιακό πόλεμο κατά της εργαζόμενης κοινωνίας… όπως έστρωσαν θα κοιμηθούν.

   Αυτό που δεν περιμέναμε ήταν ότι, η διοίκηση του ΟΤΕ  -που προσπαθεί να βγάλει και από την μύγα ξύγκι-  θα έπαιρνε κάποιους εργαζόμενους συναδέλφους μας τεχνικούς κ.λ.π. και με πρόσχημα τον νόμο, θα τους ενέτασσε αυθαίρετα και καταχρηστικά στο ταμείο των δημοσιογράφων!!!

   Φαίνεται ότι, στον ΟΤΕ της Deutsche Telekom και του εκφυλισμένου και εξωνημένου συνδικαλισμού της ΟΜΕ-ΟΤΕ όλα είναι δυνατά.

   Διευκρινίζουμε ότι:

  1. Δεν είναι υποχρεωτικό από τον νόμο όσοι συνάδελφοι δουλεύουν στην OTE-TV να ασφαλιστούν υποχρεωτικά εκεί, όπως πιθανόν παρασκηνιακά ισχυρίζεται η διοίκηση και οι εργατοπατέρες μας, που κατά τ’ άλλα κάνουν τον ανήξερο.
  2. Οι εργαζόμενοι αυτοί, δεν εργάζονται σε καμία ανεξάρτητη επιχείρηση Μ.Μ.Ε αλλά απασχολούνται σήμερα συγκυριακά στην OTE-TV, αύριο στο δίκτυο, μεθαύριο σε άλλη υπηρεσία, όταν μάλιστα το κυρίαρχο σύνθημά τους είναι «ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΟΛΑ»!

   Ποιος είναι ο λόγος όμως που έκαναν αυτή την αυθαίρετη και αψυχολόγητη ενέργεια χωρίς καν να ειδοποιήσουν και να ενημερώσουν τους εργαζόμενους;

   Για μας είναι ο ένας και μοναδικός.

   Για να πληρώνουν μικρότερες εισφορές αλλά κυρίως για να αποτελέσουν την πρώτη κλωστή προκειμένου να ξηλώσουν ολόκληρο το πουλόβερ. Να διαλύσουν και ασφαλιστικά τον κλάδο και να καταργήσουν κατακτημένα ασφαλιστικά δικαιώματα.

   Σήμερα μ’ αυτό το πρόσχημα, πετάνε τους συναδέλφους της OTETV στο χρεωκοπημένο ταμείο των δημοσιογράφων, αύριο με άλλο πρόσχημα δεν αποκλείεται να ασφαλίσουν άλλους στον ΟΓΑ ή να μας ξαποστείλουν σε ιδιωτικά ασφαλιστικά προγράμματα που ήδη έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους ξεπουλημένους εργατοπατέρες, μέσα από την επιτροπή για το περιβόητο επαγγελματικό ταμείο!

   Συνάδελφοι και συναδέλφισσες:

   Δεν μπορεί να μένουμε απαθείς σε μια τόσο σοβαρή αυθαιρεσία.

   Είναι ένα θέμα που δεν αφορά τους συναδέλφους μας στην OTETV αλλά όλους μας.

   Καλούμε όλους τους συναδέλφους και όλα τα συνδικαλιστικά στελέχη που δραστηριοποιούνται στο χώρο να αντιδράσετε και να υποχρεώσουμε τους εργοδοτικούς εκπροσώπους μας, που παραθερίζουν στην χώρα και ανά τας Ευρώπας,  να σταματήσουν εδώ και τώρα αυτή την αψυχολόγητη και απαράδεκτη απόφαση που πήρε η διοίκηση του ΟΤΕ.

Εμείς δεν θα συνθηκολογήσουμε!

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

ΑΣΕ