Η πολυήμερη διακοπή ρεύματος στη Σαντορίνη λόγω έκρηξης στις εγκατασάσεις της ΔΕΗ και η αργή αποκατάσταση της βλάβης από τους τεχνικούς της εταιρείας, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για την ετοιμότητα και την προνοητικότητα των αρμοδίων.

Το διάσημο νησί της Σαντορίνης που απασχολεί κάθε καλοκαίρι τα διεθνή ΜΜΕ έπρεπε να είναι οχυρωμένο από κάθε είδους πρόβλημα που θα έβλαπτε την εικόνα του και την ακτινοβολία του, αφού είναι σπουδαίος τουριστικός προορισμός που αφήνει πολλά χρήματα στον τόπο μας.

Οι δικαιολογίες των αρμοδίων της ΔΕΗ, ότι πρόκειται για ένα τυχαίο γεγονός που θα μπορούσε να συμβεί ακόμη και στο πιο σύγχρονο και επαρκώς εξοπλισμένο εργοστάσιο, δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές αβασάνιστα και χρειάζονται εξαντλητική τεκμηρίωση για να απαλλαγούν οι υπεύθυνοι από τις ευθύνες τους.

Διαφορετικά, η τιμωρία επιβάλλεται, για λόγους αρχής.

Αν οι αρμόδιοι δεν μπορέσουν να εξηγήσουν και να δικαιολογήσουν χωρίς αμφισβήτηση το γεγονός τότε οι υπεύθυνοι πρέπει να τιμωρηθούν αυστηρά για να γνωρίζουν οι επόμενοι ότι δεν μπορούν να "παίζουν" με τις πηγές εισοδήματος της χώρας και μάλιστα σε περίοδο μεγάλης οικονομικής κρίσης.

Δεν έχει νόημα να κάνει ο καθένας τον εισαγγελέα όταν κάποιος βρίσκεται εκτεθειμένος, όπως τώρα η διοίκηση της ΔΕΗ, αλλά οι ιθύνοντες της εταιρείας για να απαλλαγούν από τις υποψίες εγκληματικής αμέλειας πρέπει να εξηγήσουν, με ατράνταχτα επιχειρήματα, γιατί συνέβη το ατύχημα και ότι δεν είχαν κανένα τρόπο να το προβλέψουν ή έστω να το αντιμετωπίσουν επαρκώς και ταχύτατα μετά την εμφάνισή του.

Διαφορετικά, η τιμωρία επιβάλλεται και η αντικατάσταση της διοίκησης και των υπευθύνων είναι ζήτημα αρχής.

 

ΥΓ) Ακόμη και η περίπτωση του σαμποτάζ πρέπει να εξεταστεί αρμοδίως, αλλά με διακριτικότητα για να μην δημιουργηθεί βλαπτικό επικοινωνιακό αποτέλεσμα για τον τουρισμό του νησιού.

 

 

Η κρίση δεν πλήττει τους πάντες.

Η φημισμένη διεθνώς Μύκονος είναι ένα νησί που δεν έχει πάρει χαμπάρι από την πασίγνωστη διεθνώς ελληνική κρίση, αφού αποτελεί διαχρονικό πόλο έλξης ευκατάστατων τουριστών από όλο τον κόσμο.

Το ίδιο ισχύει και για κάποια άλλα νησιά της Ελλάδας όπως η Σαντορίνη,  η Ρόδος, η Πάρος κ.α.

Με τη Μύκονο αχολήθηκε το γαλλικό περιοδικό Paris Match το οποίο αναφέρθηκε στην ιστορία του νησιού από την εποχή του Ωνάση και στην μοναδική του "αύρα" η οποία εξακολουθεί να προσδίδει μια αίσθηση μαγείας παρά την αναπόφευκτη ακραία εμπορευματοποίηση.

Η Μύκονος, το "νησί των ανέμων", αποτελεί προορισμό διασημοτήτων όπως οι μόδιστροι, Ζαν Πολ Γκοτιέ, Τζιόρτζιο Αρμάνι και Βαλεντίνο, η ποπ σταρ Μαντόνα, ο πρώην "πλανητάρχης" Μπιλ Κλίντον, οι ηθοποιοί  Ράσελ Κρόου και Τζόνι Ντεπ, η μοντέλα Ναόμι Κάμπελ, οι τηλεπερσόνες αδελφές Καρντάσιαν κ.α. οι οποίοι λειτουργούν σαν μαγνήτες για τους διαθέτοντες γεμάτα πορτοφόλια, με αποτέλεσμα τελευταία οι πλούσιοι επισκέπτες να προέρχονται και από ασιατικές χώρες, τη Ρωσία, τα Εμιράτα κ.λπ.

Οι υπέροχες παραλίες σε συνδυασμό με την επικράτηση μιας ελευθεριακής νοοτροπίας εδώ και πολλά χρόνια (εκεί άνοιξε και το πρώτο γκέι μπαρ το Piero's  Bar από τον Ιταλό Piero Aversa), είναι κάποια από τα μυστικά της γοητείας που ασκεί η Μυκόνος σε ευκατάστατες τουριστικές κοινότητες από όλο τον κόσμο.

Φέτος με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην Ελλάδα η Μύκονος αποτελεί τη λοκομοτίβα της γκλαμουριάς με καλλιτεχνικές εκδηλώσεις που προκαλούν τον ταλαιπωρημένο από τη λιτότητα απλό πολίτη.

Με τις εισπράξεις μιας "τραγουδιστικής" βραδιάς στο γνωστό Bar-Restaurant Nammos όπου η σαμπάνιες ρέουν άφθονα για το κέφι των ξεσαλωμένων λεφτάδων θα μπορούσε μάλλον να συντηρηθεί ένα επαρχιακό νοσοκομείο.

Έτσι είναι, η κρίση δεν αφορά τους πάντες. Κάποιους δεν τους έχει ούτε στο ελάχιστο αγγίξει.

Πόση "ελληνική κατάθλιψη" μπορεί να νοιώθουν, οι "ευλογημένοι" της Μυκόνου και των άλλων, ακατοίκητων από την κρίση, νησιών;

 

Δείτε live την ΕΡΤ

http://www.ert-live.gr/?gclid=COT2xNeigrgCFcVY3godGlEAeQ

 

 

Δείτε live την ΕΡΤ

http://www.ert-live.gr/?gclid=COT2xNeigrgCFcVY3godGlEAeQ


Είπε ο υπουργός Εσωτερικών κ. Γιάννης Μιχελάκης για τους δημοτικούς υπαλλήλους : "θα φύγουν όσοι προσλήφθησαν παράνομα".

Μάλιστα. Δηλαδή για όσο διάστημα εργάζονταν, απασχολούνταν παράνομα και συνεπώς αμοίβονταν παράνομα από το υστέρημα του νομίμως εργαζόμενου και φορολογούμενου ελληνικού λαού.

Εύλογα, λοιπόν, γεννάται το ερώτημα: όλοι οι παρανόμως προσληφθέντες δεν πρέπει να επιστρέψουν πίσω τα χρήματα που πήραν παράνομα; Μόνο από όσους εισέπρατταν παράνομα συντάξεις πεθαμένων θα ζητάμε να επιστρέψουν τα χρήματα πίσω;

Βέβαια, ακολουθεί και ένα δεύτερο εξίσου σοβαρό ερώτημα:" Αυτοί που προσέλαβαν παράνομα τους συγκεκριμένους δημοτικούς υπαλλήλους δεν πρέπει να τιμωρηθούν;

Γιατί δεν ακούστηκε λέξη γι' αυτούς από το στόμα του νεόκοπου υπουργού; Αυτών οι παρανομίες παραγράφονται;

Κι ένα τρίτο ερώτημα, ολίγον σοφιστικέ για τους "χαλαρούς" υπουργούς του ελληνικού κράτους:

Τα πρόστιμα από τις κλήσεις που έδιναν με το τσουβάλι οι περισσότεροι από τους παράνομα προσληφθέντες υπαλλήλους της δημοτικής αστυνομίας δεν ήταν παράνομα; Δεν πρέπει να επιστρέψει ο κύριος υπουργός τα χρήματα που έχουν πληρωθεί γι' αυτές τις κλήσεις και να σβήσει όσες παραμένουν ακόμη απλήρωτες;

Καταλαβαίνω. Αυτά, θα μου πείτε, είναι ψιλά γράμματα για τους "άνετους" υπουργούς των ελληνικών κυβερνήσεων.

Συγγνώμη για την ενόχληση κύριε Μιχελάκη. Δεν ήθελα να σας προβληματίσω...

 

ΥΓ) Είναι δύσκολο να παιδεύεσαι και να παλεύεις με την ηθική της νομιμότητας όταν τόσα χρόνια πασχίζεις να επιβάλλεις τη νομιμότητα μιας αμφίβολης ηθικής.




 

Δείτε live την ΕΡΤ

http://www.ert-live.gr/?gclid=COT2xNeigrgCFcVY3godGlEAeQ


Είναι τελικά τόσο μέτριοι;

Μήπως είναι υπήκοοι μιας ασύλληπτης, για τον κοινό νου, διαστροφής;

Μήπως μας φτύνουν κατάμουτρα για να μετρήσουν αντιδράσεις;

Μήπως μπερδεύουν τα πράγματα για να τα ερμηνεύουν όπως βολεύει το στρεβλό καθεστώς που υπηρετούν;

Μήπως, μήπως, μήπως;

Ό,τι και νάναι οι άνθρωποι έχουν εξαντλήσει την υπομονή του κάθε καλόπιστου πολίτη.

Η κάθε εγκύκλιος που δημοσιεύουν βρίθει από ασάφειες, στρεβλώσεις, παραλείψεις και διαστροφές, ο κάθε νόμος που ψηφίζουν είναι προσωρινός και ανεφάρμοστος ακόμη και στις βασικές του διατάξεις.

Αν δεν μπορούν οι κύριοι να προτείνουν έναν σαφή και εφαρμόσιμο τρόπο για να μειωθεί ο ΦΠΑ και μάλιστα, δοκιμαστικά, γιατί δεν τους στέλνουμε σπίτι τους; Ουδείς αναντικατάστατος!

Γιατί τους επιτρέπουμε να μας εξοργίζουν με την ατζαμοσύνη τους;

Γιατί τους επιτρέπουμε να καταργούν ανερυθρίαστα την κοινή λογική;

Μέχρι πότε θα τους πληρώνουμε Φόρο Προστιθέμενης Ανοησίας;

 

Τελικά με την εγκύκλιο που ακολουθεί άλλο ΦΠΑ θα πληρώνουμε όταν πίνουμε μια πορτοκαλάδα στο καφενείο (μειωμένο 13%) και  άλλο όταν την παίρνουμε για το σπίτι (23%).

Το αναψυκτικό στο μίνι μπαρ του ξενοδοχείου θα φορολογείται με ΦΠΑ 23%, ενώ, εάν ο πελάτης το παραγγείλει από το room service, ο ΦΠΑ θα είναι μειωμένος στο 13%. Τόσο λογικά και ξεκάθαρα είναι τα πράγματα...

Η "αξιοθαύμαστη" και "απλουστευτική" εγκύκλιος που θα ισχύσει από αύριο δοκιμαστικά έως το τέλος του έτους, αναφέρει τα εξής:

«1. Με την παράγραφο 14 του άρθρου 74 του ν. 4172/2013 αναστέλλεται, από 1-8-2013 μέχρι και 31-12-2013, η ισχύς των διατάξεων της περίπτωσης ε΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του ν.3986/2011, καθώς και της παραγράφου 2 του Κεφαλαίου Γ' «Εξαιρέσεις από το Παράρτημα» του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα ΦΠΑ (ν.2859/2000) που προστέθηκε με την περίπτωση στ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του ν. 3986/2011, με τις οποίες οι υπηρεσίες εστίασης, καθώς και οι παραδόσεις έτοιμου προς άμεση κατανάλωση φαγητού σε «πακέτο» υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ από 1.9.2011 (άρθρο 34, παρ. 2 του ν.3986/2011).

Πρόκειται για μέτρο προσωρινό, το οποίο θα εφαρμοστεί πιλοτικά κατά τη διάρκεια του ανωτέρω αναφερόμενου χρονικού διαστήματος, με σκοπό να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις του στην τόνωση της αγοράς και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, προκειμένου να αποφασισθεί η περαιτέρω εφαρμογή του, εφόσον δεν παρατηρηθεί σημαντική μείωση των εσόδων.

2. Αναλυτικότερα, με την αναστολή της εφαρμογής της περίπτωσης ε΄ επανέρχεται σε ισχύ η περίπτωση 6 του Κεφαλαίου Β' «Υπηρεσίες» του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα ΦΠΑ, όπως ίσχυε πριν την 1.9.2011, σύμφωνα με την οποία, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 21 του Κώδικα ΦΠΑ., η εκμετάλλευση καφενείων, καφετεριών, ζαχαροπλαστείων, εστιατορίων, ψητοπωλείων, οινομαγειρείων και λοιπών συναφών προς αυτές επιχειρήσεων υπάγεται στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, εκτός από την εκμετάλλευση των κέντρων διασκέδασης και τη διάθεση ποτών που περιέχουν οινόπνευμα σε οποιαδήποτε αναλογία, που υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ.

Συνεπώς, για τους τελευταίους πέντε μήνες του 2013 η παροχή υπηρεσιών εστίασης από τις ανωτέρω επιχειρήσεις, εκτός των κέντρων διασκέδασης, δηλαδή η διάθεση έτοιμων προς άμεση επιτόπια κατανάλωση φαγητών και μη αλκοολούχων ποτών γενικά, υπάγεται στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ.

3. Όπως διευκρινίστηκε με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1170/5.8.2011, υπηρεσίες εστίασης είναι η παράδοση, κατόπιν παρασκευής ή χωρίς ιδιαίτερη επεξεργασία, τροφίμων και ποτών, η οποία συνοδεύεται από υποστηρικτικές υπηρεσίες, όπως η διάθεση επιτραπέζιων σκευών και λοιπού εξοπλισμού, η υπηρεσία σερβιρίσματος, ο καθαρισμός του χώρου και των τραπεζιών κ.α., οι οποίες είναι αναγκαίες για την άμεση επιτόπια κατανάλωση των προσφερόμενων ειδών στους χώρους των καφενείων, καφετεριών, ζαχαροπλαστείων, εστιατορίων, ψητοπωλείων, οινομαγειρείων και συναφών επιχειρήσεων, όπως είναι οι πιτσαρίες, τα οβελιστήρια, τα ταχυφαγεία, τα αναψυκτήρια, τα σνακ – μπαρ, τα γαλακτοπωλεία και τα καταστήματα διάθεσης ειδών διατροφής για επιτόπια κατανάλωση, όπως λουκουμάδων, μπουγάτσας και κάθε είδους πιτών, παγωτών, κλπ.

Πρόκειται στην ουσία για παροχή εδεσμάτων ή γευμάτων ή γενικά φαγητών και ποτών, όπου προέχει η «υπηρεσία» η οποία αποσκοπεί να καταστήσει περισσότερο ευχάριστη την άμεση επιτόπια κατανάλωση σε κατάλληλο περιβάλλον, ενώ η παράδοση τροφής αποτελεί ένα μόνο από τα κριτήρια επιλογής της επιχείρησης από τον πελάτη.

Κατά συνέπεια, τα μη αλκοολούχα ποτά, όπως νερό (αεριούχο ή μη), έτοιμα ροφήματα, χυμοί και αναψυκτικά γενικά, υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, καθώς αποτελούν μέρος της παρεχόμενης υπηρεσίας.

Παροχή υπηρεσίας εστίασης αποτελεί και η τροφοδοσία (catering), εφόσον αυτή δεν συνίσταται σε απλή παράδοση φαγητού, αλλά σε ένα σύνολο στοιχείων και πράξεων κατά τα ανωτέρω, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι τα προσφερόμενα είδη δεν καταναλώνονται άμεσα εντός των εγκαταστάσεων της οικείας επιχείρησης, αλλά σε χώρο και χρόνο που προσδιορίζονται από τον πελάτη.

4. Με την αναστολή της ισχύος της παραγράφου 2 του Κεφαλαίου Γ' «Εξαιρέσεις από το Παράρτημα» του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα ΦΠΑ, από 1.8.2013 μέχρι και 31.12.2013, υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ και οι παραδόσεις έτοιμου προς άμεση κατανάλωση φαγητού σε «πακέτο» (παραδόσεις αγαθών) από εστιατόρια, ταβέρνες, πιτσαρίες, οινομαγειρεία, ψητοπωλεία, ταχυφαγεία, καφετέριες και συναφείς επιχειρήσεις, όπως καντίνες, κυλικεία, επιχειρήσεις παρασκευής και διανομής γευμάτων (πχ κινέζικων, διαίτης ή υγιεινής διατροφής), σούπερ μάρκετ που παραδίδουν έτοιμα μαγειρεμένα φαγητά, επιχειρήσεις πώλησης σάντουιτς, τυροπιτών, σαλατών και λοιπών παρόμοιων πρόχειρων γευμάτων ή σνακς κ.α., για λόγους ομοιόμορφης αντιμετώπισης των πράξεων αυτών και για την αποφυγή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων εστίασης που διαθέτουν φαγητό για επιτόπια κατανάλωση και αυτών που το παραδίδουν σε «πακέτο».

5. Επισημαίνεται ότι, σε αντίθεση με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3 ανωτέρω, σε περίπτωση παράδοσης έτοιμου φαγητού ή λοιπών ειδών ως «πακέτο» για κατανάλωση εκτός του καταστήματος, ανεξάρτητα από το εάν το «πακέτο» παραλαμβάνεται από τον ίδιο τον πελάτη (take away) ή αποστέλλεται από την επιχείρηση στον υποδεικνυόμενο από τον πελάτη τόπο (delivery), πρόκειται για πράξη παράδοσης αγαθών και όχι για παροχή υπηρεσίας, καθώς δεν παρέχονται πρόσθετες υπηρεσίες από μέρους της επιχείρησης για την άμεση επιτόπια κατανάλωσή τους. Κατά συνέπεια, εφαρμόζεται ο συντελεστής ΦΠΑ που ισχύει για κάθε είδος. Όσον αφορά λοιπόν την παράδοση μη αλκοολούχων ποτών (χυμοί, ροφήματα, αναψυκτικά γενικά) εφαρμόζεται ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ (23%), όπως προκύπτει από την τροποποίηση από 1.9.2011 των παραγράφων 27, 28 και 29 και την κατάργηση της παραγράφου 30 του Κεφαλαίου Α' «Αγαθά» του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα ΦΠΑ.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα ανωτέρω, στο μειωμένο συντελεστή εξακολουθούν να υπάγονται τα τυποποιημένα είδη διατροφής.

6. Προς αποφυγή παρερμηνειών, επισημαίνεται ότι η διάθεση αλκοολούχων ποτών συνεχίζει να υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ σε κάθε περίπτωση, δηλαδή ανεξάρτητα από το αν αποτελεί παράδοση αγαθού ή παροχή υπηρεσίας.

7. Επίσης, στο μειωμένο συντελεστή υπάγονται και οι υπηρεσίες εστίασης που παρέχονται από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και τα λοιπά καταλύματα στους ειδικούς χώρους εστίασης που διαθέτουν, καθώς και στα δωμάτια ως υπηρεσία εξυπηρέτησης δωματίου (room service).

Υπενθυμίζεται ότι οι καταναλώσεις του μίνι μπαρ που υπάρχει εντός των δωματίων αποτελούν παραδόσεις αγαθών, οι οποίες χρεώνονται με τον οικείο συντελεστή ΦΠΑ κάθε αγαθού. Όσον αφορά στα μη αλκοολούχα ποτά (καφέδες, αναψυκτικά κλπ), τα είδη αυτά υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ στην περίπτωση που παραδίδονται ως αγαθά στους πελάτες. Αντιθέτως, υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ όταν αποτελούν παροχή υπηρεσίας εστίασης, δηλαδή στην περίπτωση που σερβίρονται στο δωμάτιο στο πλαίσιο της υπηρεσίας εξυπηρέτησης δωματίου ή διατίθενται για επιτόπια κατανάλωση στους χώρους εστίασης του ξενοδοχείου, ανεξάρτητα από τον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών (λήψη παραγγελιών από σερβιτόρους ή self service).

8. Στην περίπτωση ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και δεδομένου ότι η υπηρεσία διαμονής εντός των επιχειρήσεων αυτών υπάγεται στον υπερμειωμένο συντελεστή (6,5%), όταν παρέχονται περισσότερες υπηρεσίες έναντι ενιαίας τιμής, υπό την προϋπόθεση ότι ο διαχωρισμός στους επί μέρους συντελεστές δεν είναι εφικτός, γίνεται δεκτό η διάκριση μεταξύ των διαφορετικών συντελεστών, να γίνεται ως εξής:

α. Διαμονή με πρωινό: 5% της ενιαίας τιμής υπάγεται στο μειωμένο συντελεστή (13%), ως αντιπαροχή που καταβάλλεται για το πρωινό.

β. Διαμονή με ημιδιατροφή: 15% της ενιαίας τιμής υπάγεται στο μειωμένο συντελεστή (13%), ως αντιπαροχή για το πρωινό και το γεύμα.

γ. Διαμονή με πλήρη διατροφή (full bord): 25% της ενιαίας τιμής υπάγεται στο μειωμένο συντελεστή, ως αντιπαροχή για πρωινό και δύο γεύματα.

δ. Διαμονή με το σύστημα all inclusive (πλήρης διατροφή περιλαμβανομένης της κατανάλωσης ποτών και της παροχής λοιπών υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στην ενιαία τιμή, όπως τηλεφωνική εξυπηρέτηση, χρήση ομπρελών, δραστηριότητες διασκέδασης, απασχόλησης παιδιών (animation), αθλητικές υπηρεσίες κ.α.):

  • 65% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, ως αντιπαροχή που καταβάλλεται για τη διαμονή.
  • 25% της ενιαίας τιμής υπάγεται στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, ως αντιπαροχή που καταβάλλεται για τις υπηρεσίες εστίασης.
  • 10% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, ως αντιπαροχή που καταβάλλεται για τις καταναλώσεις αλκοολούχων ή μη ποτών και τις λοιπές παροχές του πακέτου.

Σημειώνεται ότι τα ποσοστά που αφορούν τις περιπτώσεις (α), (β) και (γ) ανωτέρω παραμένουν τα ίδια, όπως είχαν προσδιοριστεί με τις εγκυκλίους ΠΟΛ.1182/26.8.2011 και ΠΟΛ.1208/5.10.2011. Για την περίπτωση (δ) [all inclusive], υιοθετείται μικρή μείωση του ποσοστού που υπάγεται στο συντελεστή 6,5%, θεωρώντας λογική τη μείωση της τιμής της διαμονής στην περίπτωση κάλυψης περισσότερων υπηρεσιών και αγαθών με την ενιαία τιμή, προκειμένου το συνολικό πακέτο να είναι ανταγωνιστικό, ενώ διατηρείται το ίδιο ποσοστό που υπάγεται στο μειωμένο συντελεστή (13%) με αυτό που ισχύει για το full board, καθώς στην περίπτωση του all inclusive στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ υπάγονται και κάποιες πρόσθετες παροχές, όπως η κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών στους ειδικούς χώρους εστίασης, παγωτών, γρανιτών και γλυκών.

9. Σημειώνεται ότι με την υπαγωγή της εστίασης, κατά τα ανωτέρω, στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ αναμένεται μείωση των τελικών τιμών, της τάξεως του 8,1%, ώστε η μείωση του φόρου να μετακυλιστεί στους καταναλωτές. Η ανωτέρω μείωση των τελικών τιμών είναι προς όφελος των επιχειρήσεων, καθώς θα βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά τους με αποτέλεσμα την αύξηση του κύκλου εργασιών τους.

10. Τέλος, αναφορικά με την προσαρμογή των ταμειακών μηχανών, ισχύουν οι διευκρινίσεις που έχουν δοθεί με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1003/3.1.2011.»