A+ A A-

Nicholas Negroponte: Οι freelancers δύναμη του μέλλοντος


Ένα εύσημο παγκοσμίου κύρους για το site μας αποτελεί η συνέντευξη του Νίκολας Νεγκροπόντε στο περιοδικό "Έψιλον" τεύχος 520, της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας:

Ο "γκουρού της ψηφιακής τεχνολογίας", ο "μάγος του μέλλοντος" όπως έχουν αποκαλέσει τον 57χρονο καθηγητή του περίφημου Media Lab του διάσημου πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ, προέβλεψε ότι μέχρι το 2020 οι περισσότεροι άνθρωποι θα είναι αυτοαπασχολούμενοι (freelancers).

"Πώς αιτιολογείτε την άποψή σας ότι μέχρι το 2020 οι περισσότεροι άνθρωποι θα είναι αυτοαπασχολούμενοι;" ρωτήθηκε από τον Θανάση Τσίτσα. Και να η απάντησή του:" Είμαι οπαδός της αποκέντρωσης.Αυτό προέρχεται από το γεγονός ότι το να είσαι ψηφιακός είναι ένα πολύ ανατρεπτικό φαινόμενο.Οι ιεραρχίες μετατρέπονται σε δίκτυα και η κοινωνία μπορεί να βρει έναν τρόπο έτσι ώστε ταυτόχρονα να'ναι συνεργάσιμη και απομονωμένη. Το να είναι κανείς αυτοαπασχολούμενος αποτελεί μια επιπλέον μορφή outsourcing (σ.σ.: ανάθεση σε τρίτους μέρους της παραγωγικής διαδικασίας με μικρότερο κόστος). Η αυτοαπασχόληση είναι μια μετέπειτα μορφή της, με την έννοια ότι είναι η μετατόπιση του ρίσκου έξω από την επιχείρηση. Κάθε άνθρωπος μπορεί να ελέγχει τη δική του ζωή με το τίμημα του μεγαλύτερου ρίσκου.Με την αυτοπεποίθηση της γνώσης και της φαντασίας, αυτό θα εξελιχθεί σε πρωταρχική μορφή απασχόλησης σε πολλές χώρες.

Είπε και άλλα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα ο ελληνικής καταγωγής διάσημος επιστήμονας από τα οποία επιλέγουμε δύο:

α) "το μέλλον θα ελέγχεται λιγότερο από το παρελθόν.Οι ζωές των ανθρώπων θα καθοδηγούνται από τη δική τους φαντασία και εξυπνάδα και όχι από την κοινωνική τους θέση, και

β) Η Ελλάδα έχει ένα ιδιαίτερο πρόβλημα.Δυστυχώς δεν είναι συνεργάσιμη κοινωνία.Οι Έλληνες είναι πολύ ζηλόφθονοι και απρόθυμοι να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον, κάτι που αντιτίθεται στο πως λειτουργεί το ίντερνετ.Χρειάζεται μια πραγματική αλλαγή και αυτή η αλλαγή θα έρθει από τους γονείς που θα δίνουν καλύτερα παραδείγματα στα παιδιά τους".

Eminem: Ο προβοκάτορας της ραπ σκηνής

Ο Eminem, το «κακό» παιδί της μουσικής σκηνής, έχει καταφέρει να απασχολεί τα μέσα μαζικής ενημέρωσης εδώ και καιρό με τα κατορθώματά του. Μέσω των αμφιλεγόμενων στίχων του έχει προκαλέσει τη μήνι των ομοφυλοφίλων, ή όπως ο ίδιος τους αποκαλεί, «αδερφές», ειρωνεύτηκε τη δολοφονία του Versace, περιέγραψε φανταστικές ερωτικές περιπτύξεις με τη μητέρα του και γενικά πραγματοποίησε όλα τα απαραίτητα βήματα που χρειάζεται να κάνει κάποιος για να ξεφύγει από την αφάνεια.

Δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά που ένας τραγουδιστής πασχίζει να αναγκάσει την κοινή γνώμη να ασχοληθεί μαζί του, για προφανείς βεβαίως λόγους. Εκτόξευση των πωλήσεων, ειδωλοποίηση από αμφισβητίες πιτσιρικάδες που δεν έχουν που να στρέψουν την οργή τους λόγω των αυξημένων ορμονών και καθιέρωση στο πάνθεον των star- όχι των τραγουδιστών (ποιος νοιάζεται για αυτό άλλωστε), με τις λιμουζίνες, την «αγγελόσκονη» και τις πρόθυμες για «ανακούφιση» των ινδαλμάτων τους groupies. Εικόνες ενός τρόπου ζωής έξαλλου, εντός και εκτός σκηνής, που πηγάζουν από το παρελθόν και είναι γνώριμες σε πολλούς που αμυδρά έστω παρακολουθούν τον χώρο. Ο John Lennon δεν δίσταζε να ζητά κατά τη διάρκεια συναυλιών του με τους Beatles κοπέλες για άμεση ικανοποίηση των ερωτικών του αναγκών, που έπρεπε να τηρούν κάποιες προϋποθέσεις. Ξανθιές με μεγάλο στήθος και αν ήταν παρθένες ακόμη καλύτερα. Πιο πρόσφατα, ο Marilyn Manson επιδόθηκε σε στοματικό έρωτα μπροστά στη σκηνή, ενώ φημολογείται ότι έχει αφαιρέσει δυο πλευρά του για να μπορεί να καταφεύγει στο εν λόγω σπορ μόνος του και με μεγαλύτερη άνεση. Κατά πόσο αυτό αληθεύει δεν έχει σημασία, αρκεί να συντηρείται ο μύθος και η ομίχλη γύρω από τον star να είναι πυκνή για να εκπέμπει αμφιλεγόμενα μηνύματα.


Έτσι και ο Eminem στις συναυλίες που έδωσε πρόσφατα στη Μεγάλη Βρετανία, φρόντισε να κάνει ότι μπορούσε, ή τουλάχιστον ότι του κατέβηκε στο κεφάλι, για να συντηρήσει την αρνητική του εικόνα, που κάθε άλλο παρά αρνητική δεν είναι ουσιαστικά για τον ίδιο. Έχοντας τις οργανώσεις προστασίας των δικαιωμάτων ομοφυλοφίλων στο «πλευρό» του να διαμαρτύρονται, ο ίδιος εμφανίστηκε με μάσκα και ηλεκτρικό πριόνι, παραπέμποντας ελαφρά στο γνωστό θρίλερ «Παρασκευή και 13». Κατόπιν έβγαλε και κατάπιε ένα χάπι «Ecstasy», προέτρεψε το κοινό του να κάνει το ίδιο και «κατέβασε» ένα ολόκληρο μπουκάλι Bacardi επί σκηνής!

Αλλά τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται και ούτε έχουν την αναμενόμενη αποτελεσματικότητα. Οι αγγλικές εφημερίδες Sun και Mirror χαρακτήρισαν τα σώου του Eminem το λιγότερο αστεία, ενώ υποστήριξαν ότι το Ecstasy που με εμφανή ευχαρίστηση κατάπιε δεν ήταν παρά ξεραμένη μαστίχα και το μπουκάλι Bacardi ήταν απλά νερό. «Η όλη εμπειρία της συναυλίας ήταν τόσο ψεύτικη και βεβιασμένη που απλά με έκανε να χασμουρηθώ», σχολίασε ειρωνικά ο Brian Reade, ένας από τους δημοσιογράφους που παρακολούθησαν μια από τις συναυλίες και πρόσθεσε στο άρθρο του στην εφημερίδα Mirror. «Ήταν τόσο γελοίο να βλέπεις λευκά παιδιά να προσπαθούν να μιμηθούν μαύρους ράπερ».

Ίσως η όλη φασαρία γύρω από το όνομα του Eminem να είναι απλά μια φούσκα που θα σκάσει κάποια στιγμή. Όμως ακόμη και με την ειρωνεία που προκαλεί ο εσκεμμένα και με πολύ προσπάθεια αυτός λευκός ράπερ καταφέρνει να κάνει το όνομά του γνωστό όλο και πιο πολύ, σε Ευρώπη και Αμερική. Για πόσο καιρό ακόμη; Άγνωστο.

Ευαίσθητα δεδομένα-αναίσθητα υπουργεία...

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων απαγόρευσε στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να ζητούν την προσκόμιση του εκκαθαριστικού της εφορίας από τους υποψήφιους πελάτες όταν κάνουν αίτηση σύνδεσης. Το εκκαθαριστικό σημείωμα και κάθε άλλο στοιχείο σχετικό με το εισόδημα των πολιτών αποτελούν ευαίσθητα δεδομένα και δεν είναι νόμιμη η τήρησή τους στα αρχεία των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, σύμφωνα με την απόφαση. Καμμία αντίρρηση, πολύ σωστά, έκρινε η επιτροπή υπό τον κο Δαφέρμο.
Τι κάνει όμως η πολιτεία για να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών; Αν κρίνουμε από την αποστολή των εκκαθαριστικών με απλό γραμματόσημο σαν να ήταν μια οποιαδήποτε επιστολή, μάλλον δεν έχει αντιληφθεί τη σοβαρή της αμέλεια. Αν βέβαια πρόκειται για αμέλεια, γιατί διαφορετικά, το υπουργείο Οικονομικών επιδεικνύει ανεπίτρεπτη ανευθυνότητα. Διότι δεν μπορεί να απαιτεί από τους φορολογούμενους να αποστέλλουν τη δήλωσή τους με συστημένη επιστολή ενώ το ίδιο στέλνει τα εκκαθαριστικά σημειώματα με το τσουβάλι της κοινής αλληλογραφίας. Τι θα γίνει αν παραπέσει ένα εκκαθαριστικό, αν το πάρει κάποιος άλλος και όχι ο δικαιούχος και υποκλέψει τα ευαίσθητα δεδομένα του; Ποιος θα πληρώσει τις απρόβλεπτες συνέπειες μιας τέτοιας κλοπής; Αυτά είναι "ψιλά γράμματα" και δεν απασχόλησαν ποτέ μέχρι σήμερα το αρμόδιο υπουργείο. Κάθε χρόνο στις εισόδους των πολυκατοικιών οι ταχυδρόμοι αφήνουν δεκάδες εκκαθαριστικά σημειώματα βορρά στην αδιακρισία του κάθε εισερχόμενου. Από τη μία η κυβέρνηση δείχνει ευαισθησία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και από την άλλη τα υπουργεία της εκθέτουν τα ευαίσθητα δεδομένα στην κοινή θέα για να μη χρεωθούν ένα παραπάνω γραμματόσημο. Ο πολίτης υποχρεώνεται να σέβεται και να προστατεύει το κράτος με κάθε τίμημα αλλά όπως φαίνεται εισπράτει για ανταμοιβή την περιφρόνηση των εκάστοτε κρατούντων.

Σημ.: δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι λαμβάνουμε τα εκκαθαριστικά μας ως κοινές επιστολές λόγω οικονομίας. Οικονομία σε ζητήματα Αρχών δεν δικαιολογείται σε ένα πολιτισμένο κράτος. Ο λαός, όπως επαίρεται η κυβέρνηση, πλήρωσε με αξιοπρέπεια το μερίδιό του και η χώρα μπήκε επάξια στην ΟΝΕ, πότε θα μάθει να πληρώνει και το κράτος;

Κοινοποίηση: Συνήγορος του Πολίτη

Ντιλάν - Μίκης - Οτσαλάν

Η κούρδισα Σεμσί Κιλίτς ή Ντιλάν, πριν από σχεδόν δύο χρόνια όταν οι Τούρκοι συνέλαβαν τον Οτσαλάν που είχε καταφύγει στην πρεσβεία μας στην Κένια, είχε ξεσπαθώσει μπροστά σε δεκάδες κάμερες και σε πανελλαδική εμβέλεια εναντίον της ελληνικής κυβέρνησης και κατ' επέκταση εναντίον της χώρας μας. Το ρεζουμέ εκείνης της πολύκροτης συνέντευξής της ήταν ότι "Η Ελλάδα πρόδωσε τον Οτσαλάν". Τότε δεν ήταν λίγοι αυτοί που είχαν ταχθεί με το μέρος της, άλλοι από ντροπή για την "προδοσία", άλλοι για μικροκομματικά ωφέλη και άλλοι για επίδειξη ανέξοδου πατριωτισμού. Μόνο ο Μίκης Θεοδωράκης, τόλμησε να βγει στην τηλεόραση -ήταν μάλιστα και άρρωστος με πυρετό- και να την κατακεραυνώσει:"δεν είναι δυνατόν αυτή η κυρία να μιλάει με τέτοιο περιφρονητικό τρόπο για τη χώρα μας και το λαό μας, όταν μάλιστα της δίνουμε απλόχερα ελεύθερο βήμα για να πει την άποψή της. Ο ελληνικός λαός έχει δώσει στην ιστορία δείγματα ηρωϊσμού και δεν έχει κανείς το δικαίωμα να τον ταπεινώνει ανεξάρτητα από τα λάθη ή τα υποτειθέμενα λάθη που μπορεί να έκανε η ελληνική κυβέρνηση". Αυτά ήταν περίπου τα λόγια του μεγάλου και γενναίου όπως αποδεικνύεται έλληνα συνθέτη ο οποίος, αν μη τι άλλο, ήταν παρών σε πολλούς αγώνες του λαού μας.

Προχθές, η κυρία Ντιλάν φέρεται να δήλωσε στη "Χουριέτ" ότι " η Ελλάδα δεν είναι υπεύθυνη που ο Οτσαλάν έπεσε στα χέρια των Τούρκων, όπως ο ίδιος ισχυρίζεται. Εμείς κατηγορήσαμε τότε την Ελλάδα για να υπερασπιστούμε τον αρχηγό μας. Η Ελλάδα συμπεριφέρθηκε σύμφωνα με τα εθνικά της συμφέροντα. Είπαμε στον Οτσαλάν να εγκαταλείψει την πρεσβεία, αλλά αρνήθηκε επειδή φοβόταν ότι θα τον απαγάγουν".

Ύστερα από όλα αυτά για να μην είμαστε "οι πάντα ευκολόπιστοι και πάντα προδωμένοι" ας φροντίζουμε να τιθασεύουμε, τουλάχιστον στα σοβαρά θέματα, τον ασυγκράτητο συναισθηματισμό μας. Γιατί όπως λέει και ο ποιητής:"Προσοχή στη συγκίνηση. Αν είναι γόησσα δεν παύει νάναι και ρουφιάνα".