Ομόφωνα οι εργαζόμενοι στην εφημερίδα ΚΕΡΔΟΣ ζητούν από το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ την κήρυξη κλιμακούμενων απεργιακών κινητοποιήσεων προκειμένου να επαναπροσληφθεί η Αγγελική Γεωργοπούλου. Ο συνδικαλιστικός εκπρόσωπος των εργαζόμενων Tζώρτζης Ρούσσος σε επιστολή του προς τον πρόεδρο και τα μέλη του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ σημειώνει:



«Αθήναι 23-03-2009
ΘΕΜΑ: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ «ΚΕΡΔΟΥΣ»
Συνάδελφοι
Συνεδρίασε σήμερα Δευτέρα 23-03-2009 η Συνέλευση των δημοσιογράφων του ΚΕΡΔΟΥΣ παρουσία των εργαζoμένων και των υπολοίπων κλάδων της εφημερίδας (Τεχνικοί-Διοικητικοί) με την παρουσία μελών ΔΣ από όλες ης ενώσεις τύπου (ΕΣΗΕΑ, ΕΠΗΕΑ, ΕΤΗΠΤΑ).
Με ομόφωνη απόφαση οι συντάκτες του ΚΕΡΔΟΥΣ αλλά και το υπόλοιπο προσωπικό της εφημερίδας ζητούν από τα ΔΣ των ΕΣΗΕΑ, ΕΠΗΕΑ, ΕΤΗΠΤΑ, να δράσουν συλλογικά ώστε αφενός να επιστρέψει η συν. και μέλος της ΕΠΗΕΑ Αγγελική Γεωργοπούλου στην εργασία της και αφετέρου να υπάρξει ρητή δέσμευση της εργοδοσίας ότι δεν θα υπάρξουν νέες απολύσεις εντός της εφημερίδας.
Υπό το πρίσμα των ανωτέρω ζητoύμε:
(1) Να δημοσιευθεί, αναρτώμενο στο site και αποστέλλοντας
στα υπόλοιπα Μ.Μ.Ε. το ομόφωνο ψήφισμα της 20ης-Ο3-2009 το οποίο και σας επιδίδουμε εκ νέου
(2) Να ληφθεί ΑΜΕΣΗ απόφαση για κλιμακούμενες
απεργιακές κινητοποιήσεις με αφετηρία την προκήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης έως ότου επιστρέψει η απολυθείσα συνάδελφος.
Επισημαίνω δε προς τα μέλη του ΔΣ ΕΣΗΕΑ το ΟΜΟΦΩΝΟ των αποφάσεων ΜΑΣ ...



Μετά τιμής
Ο συνδικαλιστικός εκπρόσωπος
Tζώρτζης Ρούσσος»


ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΚΕΡΔΟΣ»

Οι δηµοσιογράφοι της εφηµερίδας ΚΕΡΔΟΣ, συνερχόµενοι σε Συνέλευση, καταγγέλλουµε ΟΜΟΦΩΝΑ την απόλυση της συναδέλφου Αγγελικής Γεωργοπούλου, η οποία καίτοι µέλος της EΠΗΕΑ εργαζόταν στο Τµήµα Αναλύσεων της εφηµερίδας µε έκδηλα υποστηρικτικό έργο σε εµάς. Ουσιαστικά µε την απόλυση απογυµνώνεται το Τµήµα Αναλύσεων.
Πρέπει να επισηµανθεί ότι είναι η έκτη απόλυση από το Νοέµβριο εντός της εταιρείας που εκδίδει το ΚΕΡΔΟΣ και σύµφωνα µε ρητή δήλωση του διευθυντή της εφηµερίδας κ. Δ. Ευαγγελοδήµου εντάσσεται στο γενικότερο τµήµα περικοπών και εντατικοποίησης της εργασίας που προωθούν µε µεγαλύτερη ένταση το τελευταίο διάστηµα οι εργοδότες. Βέβαια ουδέποτε είχαµε ενηµερωθεί για προβλήµατα της εφηµερίδας.
Είναι προφανές, ότι δεν µπορούµε σε καµία περίπτωση να αποδεχθούµε την απόλυση της συναδέλφου. Θεωρούµε αυτονόητο ότι το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ θα πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα και ενδεικνυόµενα µέτρα για την ακύρωση της.
Δηλώνουµε ότι το πρόβληµα που αντιµετωπίζει η συγκεκριµένη συνάδελφος ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ και γι' αυτό θα το αντιµετωπίσουµε ως τέτοιο µέχρι τη δικαίωση της που αποτελεί ταυτόχρονα και ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΜΑΣ.
Καλούµε τα µέλη της ΔΣ της ΕΣΗΕΑ να παραστούν σε συνέλευση όλων των εργαζοµένων του ΚΕΡΔΟΥΣ τη Δευτέρα στις 16:00 θεωρώντας ότι αποτελεί µονόδροµο η συµπαράσταση µε την προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε συνεργασία µε τις υπόλοιπες ενώσεις του κλάδου.
ΑΘΗΝΑ 20-03-2009
Η συνέλευση των συντακτών της εφηµερίδας ΚΕΡΔΟΣ


Από τις εκδόσεις "Κουλτούρα" κυκλοφορεί το βιβλίο "Γουσταύο Αδόλφο Μπέκερ-Ποιήματα" σε μετάφραση-εισαγωγή-επιλογή της Ελένης Δημάκου.
Η Αθηναία ποιήτρια μας γνωρίζει τον σπουδαίο Ισπανό ρομαντικό ποιητή Γουσταύο Αδόλφο Μπέκερ (1836-1870) που αγαπήθηκε όσο λίγοι για τον αξεπέραστο λυρισμό των στίχων του.
Η υποδειγματική μετάφραση μας αποκαλύπτει μια ποίηση εξομολογητική, "ονειρική και αιθέρια", που μας συναρπάζει με την αμεσότητα της έκφρασης και την αποκορύφωση του συναισθήματος και της φαντασίας.

Στο στούντιο γύρω στις 5μμ με 5.30μμ το Σάββατο
18 Μαρτίου 1989 έγινε η επίσημη έναρξη
του προγράμματος από τη Γιώτα Καπουρελάκου και
το Νάσο Μπράτσο, ενώ ταυτόχρονα γίνονταν εκδήλωση με καλεσμένους στη Βίλλα Στέλλα. Πριν τα επίσημα εγκαίνια υπήρχε για καιρό πειραματική λειτουργία ραδιοφωνικής ερασιτεχνικής ομάδας, με την οποία συνεργάστηκε ο Δήμος Ηρακλείου και γεννήθηκε το δημοτικό ραδιόφωνο.
Eπίσης γίνονταν δοκιμαστική εκπομπή προγράμματος λίγες μέρες πριν τα επίσημα εγκαίνια. Το πρώτο στούντιο ήταν στο υπόγειο του κτηρίου του τότε Δημαρχείου (εκεί που ήταν και τα γραφεία της ΕΥΔΑΠ) και ακολούθως μεταφέρθηκε στον τρίτο όροφο. Το 1994 μεταφέρθηκε στο σημερινό Δημαρχείο Ηρακλείου.Ο σταθμός είχε καθιερωθεί με το όνομα 94,1, που ήταν και η αρχική του συχνότητα, πριν (λόγω αλλαγών στο φάσμα συχνοτήτων για όλους τους Ρ/Σ), καταλήξει στους 94FM.

Μερικοί από τους συντελεστές της πρώτης περιόδου λειτουργίας του "επικοινωνία 94 FM" το 1989, που η έκρηξη της μη κρατικής ραδιοφωνίας είχε δημιουργήσει εποχές που σήμερα θυμόμαστε με νοσταλγία:

Γιώτα Καπουρελάκου (σήμερα δημοτική υπάλληλος στο Δήμο Ηρακλείου)
Νάσος Μπράτσος (δημοσιογράφος σήμερα εργάζεται στην ΕΡΤ,news.ert.gr)
Πάνος Χρυσοστόμου (μουσικός παραγωγός σήμερα εργάζεται στην ΕΡΤ, B πρόγραμμα της ΕΡΑ)
Νίκος Θεοδωράκης (δημοσιογράφος σήμερα εργάζεται στην ΕΡΤ στην Τρίπολη)
Ντίνα Τσουκαλά (δημοσιογράφος σήμερα εργάζεται στην ΕΡΤ, δικαστικό ρεπορτάζ)
Γιάννης Μακρυγιάννης (δημοσιογράφος σήμερα εργάζεται στο Πρώτο Θέμα)
Χρήστος Βασιλόπουλος(δημοσιογράφος σήμερα εργάζεται στον ALPHA)
Γρηγόρης Κατσάνης (τότε δημοσιογράφος, σήμερα δικηγορεί)
Μαργαρίτα Κοντοπούλου (μουσική επιμελήτρια, έχει αποχωρήσει από το σταθμό)
¶γγελος Κραζούδης (μουσικός παραγωγός παραμένει στο σταθμό)
Λάκης Χριστόπουλος (μουσικός παραγωγός δεν βρίσκεται πια στο σταθμό)
Παναγιώτης Μπεθάνης (μουσικός παραγωγός δεν βρίσκεται πια στο σταθμό)
Δημοσθένης Λαμπίρης (ηχολήπτης έφυγε και επανήλθε στο σταθμό)
Μπάμπης Γκοτσίνας (ηχολήπτης έφυγε και επανήλθε στο σταθμό)
Χρηστάκος, Κανούτος, Δωρόπουλος (ηχολήπτες που δεν βρίσκονται πια στο σταθμό)
Τάσος Κυπριανίδης (εκπομπές λόγου, δεν βρίσκεται πια στο σταθμό)
Πρώτος διευθυντής ήταν ο Κυριάκος Φιλιππίδης και από τους
μακροβιώτερους στο πόστο αυτό, ο Δημήτρης Καβούρης.


Μετά από πολλούς κλυδωνισμούς (όπως σε όλα σχεδόν τα δημοτικά ΜΜΕ ο «επικοινωνία» βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπος με το πρόβλημα της μετατροπής των δημοτικών ΜΜΕ σε Α.Ε., επιλογή που οδήγησε τα κλαδικά σωματεία του χώρου σε κινητοποιήσεις. Τα 20χρονα του σταθμού θα έπρεπε να γιορταστούν (αν οι σημερινού υπεύθυνοι του σταθμού γνωρίζουν την επέτειο) κάτω από διαφορετικές συνθήκες και όχι κάτω από το καθεστώς της απομάκρυνσης αρκετών εργαζομένων στις αρχές του 2007 από το Δήμαρχο Σ. Γεωργόπουλο, αλλά και εμφάνισης εργασιακών προβλημάτων, που οδήγησαν σε πρόσφατη παρέμβαση του ΣΕΠΕ.





Φωτο από το "υπόγειο" στούντιο των πρώτων ημερών του "επικοινωνία".
Από αριστερά προς τα δεξιά Πάνος Χρυσοστόμου, Νάσος Μπράτσος, Μπάμπης Γκοτσίνας.Σήμερα δραστηριοποιούνται συνδικαλιστικά στα ΜΜΕ, ο πρώτος στον Πανελλήνιο σύλλογο τεχνικού και καλλιτεχνικού προσωπικού της ΕΡΤ, ο δεύτερος στην ΕΣΗΕΑ και ο τρίτος στην ΕΤΕΡ.











Λουξεμβούργο 23.03.2009

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Κρητών παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις σχετικά με το Μουσικό Εργαστήρι "Λαβύρινθος" που εδρεύει στο χωριό Χουδέτσι του Δήμου "Νίκος Καζαντζάκης". Το συγκεκριμένο Εργαστήρι διεθνούς φήμης και εμβέλειας, που έχει καταστεί μοχλός ανάπτυξης για την περιοχή που εδρεύει, κινδυνεύει με κλείσιμο "λόγω έλλειψης του παραμικρού ενδιαφέροντος και συνεπώς της στοιχειώδους στήριξης τοπικών και εθνικών φορέων που σχετίζονται με τον πολιτισμό" όπως αναφέρει στην επιστολή-κάλεσμα για συμπαράσταση, ο δημιουργός του, Ross Daly, αυθεντία σε αυτό που λέγεται world music.

Όσοι από εμάς παρακολούθησαν τη δουλειά του "Λαβύρινθου" τα τελευταία χρόνια δεν μπορεί παρά να αισθανόμαστε θλίψη αν τελικά δεν βρεθεί λύση και το Εργαστήρι αναστείλει τις δραστηριότητές του.

Από την πλευρά του το ΠΣΚ δεσμεύεται να πληροφορήσει τις Ομοσπονδίες-Μέλη του ανά την υφήλιο και να θέσει το ζήτημα της στήριξης του "Λαβύρινθου" στην προσεχή συνέλευσή του.

Μέχρι τότε καλούμε την Ελληνική Πολιτεία, αλλά και τους έχοντες την δυνατότητα δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς να κάνουν το παν ώστε ο "Λαβύρινθος" να συνεχίσει να λειτουργεί. Αποτελεί όνειδος για όλους μας να μην μπορούμε να συντηρήσουμε ένα τέτοιο θησαυρό και μάλιστα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

Για το Δ.Σ. του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών

Γιώργος Ε. Αεράκης
Πρόεδρος