Σχετική διάταξη περιλαμβάνεται στο νόμο για τα «προαπαιτούμενα»
 


Πέρασε, στην αρχή, απαρατήρητο, αλλά το προσεχές διάστημα είναι ιδιαίτερα πιθανό να αποτελέσει νέο σημείο «τριβής» μεταξύ του δημοσιογραφικού κόσμου και της κυβέρνησης. 

Στο νομοσχέδιο για τα λεγόμενα ως «προαπαιτούμενα» (νόμος 4354/2015 - ΦΕΚ Α’ 176 / 16-12-2015: «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων»), που ψηφίστηκε από το κοινοβούλιο στις 15 Δεκεμβρίου, περιλαμβάνεται και διάταξη η οποία αφορά τις αμοιβές των δημοσιογράφων που εργάζονται στο Δημόσιο.

Ειδικότερα, στην παρ. 2 του άρθρου 22 του νόμου αναφέρεται: «Οι κάθε είδους αποδοχές των δημοσιογράφων που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 7 (σ.σ.: Ο.Τ.Α., Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. που ανήκουν στο κράτος, Δ.Ε.Κ.Ο. κ.ά.) καθορίζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού». Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Ιανουαρίου 2013, οι αμοιβές των δημοσιογράφων στους φορείς αυτούς καθορίζονται με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.) αριθ. 2/17805/0022/13.3.2013 (ΦΕΚ Β' 662 / 21-03-2013).

Η νέα διάταξη επιβεβαιώνει το γεγονός πως το θέμα της επαναφοράς των συλλογικών συμβάσεων στον κλάδο παραπέμπεται για μία ακόμα φορά στις… ελληνικές καλένδες, τη στιγμή μάλιστα που η Π.Ο.Ε.ΣΥ. σε πρόσφατη ανακοίνωσή της (21 Δεκεμβρίου 2015) υπογραμμίζει πως «την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΕΣΥ για απεργιακές κινητοποιήσεις διαρκείας εάν δεν ικανοποιηθούν οι διεκδικήσεις του κλάδου, τόσο για το Ασφαλιστικό, όσο και τις εργασιακές σχέσεις -με προεξάρχον θέμα τη σύναψη Συλλογικών Συμβάσεων (σ.σ.: η επισήμανση του συντάκτη)-, αποδέχτηκε το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας που συνήλθε το Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015. […]». Επιπλέον, θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως η νέα υπουργική απόφαση θα μειώνει και άλλο τις ήδη θεαματικά περικομμένες απολαβές των συναδέλφων και αυτής της «κατηγορίας»

Όμως, όπως επισημαίνουν συνδικαλιστικές πηγές, η διάταξη αυτή είναι πιθανό να «υποκρύπτει» την οριστική κατάργηση και όλων των άλλων θεσμικών θεμάτων που, ως ένα βαθμό, «καλύπτονταν» από τη Κ.Υ.Α του 2013. Ήδη, όπως μαθαίνουμε, πραγματοποιούνται διαβουλεύσεις με νομικούς για τη διεξοδική διερεύνηση του θέματος και την εξεύρεση των κατάλληλων τρόπων αντίδρασης από την πλευρά των δημοσιογράφων.

Έτσι, μετά τα «ανοικτά» μέτωπα του ασφαλιστικού καθεστώτος των δημοσιογράφων (ενοποίηση ταμείων, αγγελιόσημο κ.λπ.) και της μονοθεσίας των δημοσιογράφων στην Ε.Ρ.Τ., το Α.Π.Ε. και τη Γ.Γ.Ε.Ε. (παρ. 11, άρθρου 56 ν. 4339/2015, ΦΕΚ 133 Α'/29.10.2015), ένα ακόμη κρίσιμο θέμα θα απασχολήσει -όπως όλα δείχνουν- τον κλάδο τους προσεχείς μήνες.

Ίδωμεν…  

ΔΕΙΤΕ:
- Νόμος 4354/2015 - ΦΕΚ Α’ 176 / 16-12-2015
- Κ.Υ.Α. αριθ. 2/17805/0022/13.3.2013 (ΦΕΚ Β' 662 / 21-03-2013)

Γιάννης Ράγκος

Τάιμινγκ

ΤΡΙΜΗΣ του Δημήτρη Τρίμη

Απεργίες ετοιμάζει το Δ.Σ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Δημοσιογραφικών Ενώσεων (ΠΟΕΣΥ) απαιτώντας από την κυβέρνηση «τη διατήρηση του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ ως ανεξάρτητου, ενιαίου και αυτοτελούς Ταμείου στα ΜΜΕ με ένταξη στην ασφάλισή του όλων των κατηγοριών εργαζομένων στα Μέσα Ενημέρωσης και, δεύτερον, τη διασφάλιση του αγγελιόσημου, με επέκτασή του στα διαδικτυακά ΜΜΕ, ως πόρου χρηματοδότησης των Ταμείων μας, κύριας και επικουρικής ασφάλισης». Επιτέλους μια σωστή ιδέα. Πλην όμως, έπρεπε να εφαρμοστεί από τα χρόνια του ’90, τότε που έρρεαν άφθονα τα λεφτά του Αγγελιοσήμου από την ακμάζουσα διαφήμιση, οι εταιρείες εμφάνιζαν κέρδη και θα μπορούσε να επιβληθεί ομαλά και εργοδοτική εισφορά (όπως σε όλες τις επιχειρήσεις), εκεί που δεν υπήρχε καθόλου -και συνεχίζει και μετά τη χρεοκοπία του συστήματος να μην υπάρχει καθόλου (όπως στον ΕΔΟΕΑΠ) ή είναι …συμβολική (μόνο 8,5% στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, επί του ονομαστικού μισθού των δηλωμένων εργαζομένων στα ΜΜΕ). Τότε δηλαδή που έπρεπε να καταργηθεί στη γέννησή της και η αναπτυσσόμενη «δεύτερη ταχύτητα» των νέων εργαζομένων στο  internet, οι οποίοι συνεχίζουν εντελώς άδικα να μένουν εκτός πλαισίου κάλυψης του Αγγελιοσήμου, να εργάζονται υποχρεωτικά με αυτασφάλιση (ΤΕΒΕ-ΟΑΕΕ) και συνεπώς να παραμένουν εκδικητικά εκτός των μεγάλων σωματείων και των τέως πλούσιων ειδικών Ταμείων του Τύπου.

Τάτσης-Καρούτζος διώχνουν τους ανέργους του ΕΔOΕΑΠ μέσα στις γιορτές

τσαλαπατης-2

Υπάρχουν και προσωπικές ευθύνες για όσα συμβαίνουν στον ΕΔΟΕΑΠ επισημαίνει με επιστολή του προς τον πρόεδρο του οργανισμού ο Α’ Αντιπρόεδρος της ΕΣΗΕΑ και εκπρόσωπος της Κίνησης Επαγγελματιών Δημοσιογράφων Δημήτρης Τσαλαπάτης. Στην επιστολή αναφέρεται αναλυτικά:

Προς τον Πρόεδρο ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ

Αξιότιμε κύριε Τάτση

Η επιμονή σας να μην εφαρμόζετε δικαστικές αποφάσεις αλλά ούτε και τις αποφάσεις τις οποίες ο ίδιος εισηγηθήκατε στο ΔΣ, σας εκθέτει και προσωπικά.
Η παράλειψη νόμιμης οφειλόμενης ενέργειας από την πλευρά σας, στην  οποία συνεργούν και άλλα μέλη του ΔΣ, αυτή την φορά χρησιμοποιείται και από την πλειοψηφία σας, όπως διαπιστώνουμε  ως  άλλοθι για μη σύννομες ενέργειες, που αποσκοπούν σε περικοπές παροχών, έξωση ανέργων από τον ΕΔΟΕΑΠ, περικοπές επικουρήσεων.
Με την προκλητική άρνηση σας  να δώσετε στη δημοσιότητα τις προτάσεις μας για αναζήτηση εσόδων υιοθετήσατε την εύκολη λύση που σας υπέδειξαν  για περικοπές.
Η επιμονή σας να μην μας κοινοποιείτε, όπως έχετε υποχρέωση, το πρωτόκολλο καταστροφής της παράνομης συλλογής προσωπικών μας δεδομένων, νομίζετε ότι θα σας επιτρέψει να κάνετε κάτι ανάλογο και για τους ανέργους συναδέλφους μας η να υιοθετήσετε την πρόταση συνεργάτη σας στο ΔΣ για «συντάξεις καγκουρό», που θα δικαιολογούν και άλλες περικοπές  και τους πρώτους μήνες του 2016, όπως ακριβώς προτείνει  το μπλοκ των δανειστών και έχει αποδεχθεί η κυβέρνηση.
Μόνο που ο ΕΔΟΕΑΠ είναι  νπιδ , αυτόνομος, αυτοδιοίκητος και ως εκ τούτου η εφαρμογή  του πρωτοκόλλου  ΕΣΔΑ και στο δικαίωμα της περιουσίας των  μελών-μετόχων του οργανισμού, που πλήττεται βάναυσα με τις ενέργειες σας, δεν υπεισέρχονται σε καμία περίπτωση λόγοι δημοσίας ωφέλειας.
Σας καλούμε έστω και την τελευταία στιγμή αναλογισθείτε και τις προσωπικές σας ευθύνες και επιτέλους να σταματήσετε αμέσως και εσείς και όσοι σας ακολουθούν να παίζετε με τις ζωές των άλλων.

Δημήτρης Ι. Τσαλαπάτης
Α’ Αντιπρόεδρος της ΕΣΗΕΑ

πηγή: www.styx.gr

Με καθυστέρηση περίπου ένα μήνα η πλειοψηφία των "έξι" του ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ κοινοποίησε τις αποφάσεις που πήρε για τη βιωσιμότητα του οργανισμού.

Κι αυτό γιατί έχει προηγηθεί σκληρή κριτική μετά τις διαρροές γι' αυτές τις αποφάσεις, ενώ πριν από λίγες ημέρες συγκεντρώθηκαν οι συνταξιούχοι στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΕΔΟΕΑΠ και αντάλλαξαν απόψεις για τον τρόπο αντίδρασής τους στην αλαζονική συμπεριφορά των διοικούντων (εξώδικα,μηνύσεις κ.λπ.).

Σίγουρα οι διοικούντες της λεγόμενης πλειοψηφίας των "έξι" δεν φέρουν όλη την ευθύνη για τα προβλήματα του ΕΔΟΕΑΠ, όμως η μέχρι σήμερα διαχείρησή τους πέραν από την αλαζονεία (δεν καταδέχονται να απαντήσουν στις επιστολές των μετόχων-μελών, ούτε να ενημερώσουν έγκαιρα για σοβαρότατες αποφάσεις όπως τώρα η βιωσιμότητα του ταμείου), είναι οι συνεχείς περικοπές και η αναμονή για κάποιο θαύμα που θα σώσει την κατάσταση.

Επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό θα επανέλθουμε με συνεχείς παρεμβάσεις στο μέλλον. Προς το παρόν δημοσιεύουμε την καθυστερημένη ανακοίνωση των διοικούντων:                                                                        

  Αθήνα, 18/12/2015

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΔΟΕΑΠ

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Ο ΕΔΟΕΑΠ βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή της ιστορίας του. Στην Τακτική Γενική Συνέλευση της 13ης Οκτωβρίου τα μέλη του ενημερώθηκαν πλήρως από το Διοικητικό Συμβούλιο για τα οικονομικά δεδομένα του Οργανισμού. Ο ΕΔΟΕΑΠ το 2015 και για έκτη συνεχή χρονιά θα εμφανίσει λειτουργικό έλλειμμα που θα ξεπεράσει τα 16 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα το λειτουργικό έλλειμμα για την τελευταία πενταετία να ανέρχεται συνολικά σε 233 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 102 εκατ. ευρώ αφορούν ζημιά από την 12/3/2012 εφαρμογή του PSI. Λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης με την διαφημιστική δαπάνη να εξακολουθεί να υφίσταται πτωτική τάση, αλλά και την εισφοροδιαφυγή και κλοπή του Αγγελιοσήμου (καταστρατήγηση του Ν.2328/95 άρθρο 12), το βασικό έσοδο του Οργανισμού από το Αγγελιόσημο, από 58 εκατ. ευρώ το 2009 μειώθηκε σε 24 εκατ. ευρώ το  2014.

Όπως είναι γνωστό καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες για αύξηση των εσόδων με την εντατικοποίηση των ελέγχων και των ενεργειών είσπραξης καθώς και με ρυθμίσεις από χρέη που ανάγονται έως και το 1996. Ταυτόχρονα διεκδικούνται μέσω δικαστικής οδού χρέη ασυνεπών οφειλετών ή επισφαλειών. Όμως παρά την αύξηση εισροών από ρυθμίσεις παλαιότερων οφειλών τα έλλειμμα δεν μπορεί να καλυφθεί χωρίς εξορθολογισμό των δαπανών.

Το Νοέμβριο του 2015 το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ κλήθηκε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της έλλειψης ρευστότητας ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του Οργανισμού δηλαδή η καταβολή επικουρήσεων, μισθών, νοσοκομειακών και γενικότερα δαπανών υγείας κλπ.

Το Δ.Σ. ΕΔΟΕΑΠ, αφού εξέτασε προσεκτικά όλες τις εναλλακτικές λύσεις, αποφάσισε στην υπ. αριθ. 60/24-11-2015 συνεδρίαση  την πώληση Ομολόγων Ελληνικού Δημοσίου προκειμένου να εξασφαλιστεί ρευστότητα ύψους 6 εκατ. ευρώ. Η πώληση έγινε κατόπιν σύγκρισης προσφορών από τους θεματοφύλακες των Ομολόγων που κατέχει ο Οργανισμός  (ΕΤΕ και EUROBANK)   και τον καθορισμό, προς διασφάλιση του Οργανισμού , ελάχιστης τιμής πώλησης ανά σειρά Ομολόγου.

Ταυτόχρονα στην ίδια συνεδρίαση αποφασίστηκε η προσαρμογή της μισθοδοσίας του προσωπικού και  των επικουρικών συντάξεων, με έναρξη από την καταβαλλόμενη μισθοδοσία ή επικούρηση του Ιανουαρίου 2016.

Σε ότι αφορά στις επικουρικές συντάξεις οι αρμόδιες επιτροπές εισηγήθηκαν τη διόρθωση των αδικιών που υπάρχουν μεταξύ παλαιών και νεώτερων συνταξιούχων λόγω παλαιών αποφάσεων ΔΣ για αυξήσεις εκτός τιμαριθμικής προσαρμογής οι οποίες δεν ενσωματώθηκαν στο φύλλο υπολογισμού της σύνταξης, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν συνταξιούχοι πολλών ταχυτήτων. Δυστυχώς, η Νομική Υπηρεσία μελετώντας τις Καταστατικές διατάξεις και το Νόμο, απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο αποκατάστασης των αδικιών μέσω επαναπροσδιορισμού των επικουρήσεων. Τελικά αποφασίστηκαν τα εξής:

·         Η αφαίρεση του ποσού της ενσωμάτωσης των δύο έκτακτων παροχών επικουρικής σύνταξης (13η και 14η  σύνταξη) που είχε αποφασιστεί το 2010 από όλες τις επικουρήσεις χωρίς να αλλάζουν τα κατώτερα καταβαλλόμενα όρια.

·         Επί του ύψους της επικουρικής σύνταξης που διαμορφώνεται μετά την αφαίρεση του ποσού ενσωμάτωσης ως ανωτέρω, μείωση των επικουρικών συντάξεων κατά ποσοστό  8%.

·         Από την επιπλέον μείωση ποσοστού 8%, εξαιρούνται όσοι ασφαλισμένοι λαμβάνουν συντάξεις λόγω αναπηρίας καθώς και δικαιοδόχα τέκνα με αναπηρία.

·         Το ύψος της επικούρησης των συνταξιούχων αμέσων μελών μετά τη μείωση,  δεν μπορεί να υπολείπεται των € 243,42, το οποίο αντιστοιχεί στο 50% της κατώτατης κύριας σύνταξης.

·         Το ύψος της επικούρησης  των  δικαιοδόχων μελών δεν μπορεί να υπολείπεται των € 170,39 το οποίο αντιστοιχεί στο 70% του 50% της κατώτατης κύριας σύνταξης.

Σχετικά με το μισθολόγιο του Διοικητικού Προσωπικού και κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Επιτροπής , αποφασίστηκε ο εξορθολογισμός και η αποκατάσταση των μισθολογικών ανισοτήτων επί τη βάση της τελευταίας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της ΕΠΗΕΑ (17/7/2008) προσαρμοσμένης στις ιδιαιτερότητες  του Οργανισμού όσον αφορά τις ειδικότητες που απασχολεί (Διοικητικό, Νοσηλευτικό, Παραϊατρικό προσωπικό).

Υπενθυμίζεται από τον Ιούνιο του 2015, ο ΕΔΟΕΑΠ έχει υπογράψει νέα ΣΣΕ με τον ΣΕΥΕ (Συνδικαλιστικό Όργανο των Ιατρών ΕΔΟΕΑΠ) με μείωση της τάξεως 7% στους μισθούς των Ιατρών.

Συνάδελφοι,

Κάθε λήψη περιοριστικών μέτρων και περικοπών είναι σίγουρα επώδυνη. Στις σημερινές όμως συνθήκες οικονομικής και κοινωνικής κρίσης με αίσθημα ευθύνης, οφείλουμε να κρατήσουμε το Ταμείο όρθιο. Να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητά του, να εξασφαλίσουμε τη μελλοντική συνέχιση της καταβολής των παροχών του στα μέλη του και να διατηρήσουμε όσο το δυνατόν υψηλό επίπεδο παροχών του κλάδου περίθαλψης.

 Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

 ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ.                             Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Δ.Σ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΑΤΣΗΣ                                   ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΤΖΟΣ

 

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έρευνα για τη χαρτογράφηση του πεδίου της διαδικτυακής δημοσιογραφίας στην Ελλάδα εκπονήθηκε στο πλαίσιο μεταπτυχιακής διατριβής στο Τμήμα Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. Α.Π.Θ. το 2014. Πρόκειται για μια καταγραφή του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις ενημερωτικές ιστοσελίδες στην Ελλάδα, αλλά και των επαγγελματικών πρακτικών, των συνθηκών εργασίας και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι διαδικτυακοί συντάκτες σήμερα.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 253 δημοσιογράφοι που απασχολούνται σε διαδικτυακές εκδόσεις έντυπων και ραδιοτηλεοπτικών μέσων ενημέρωσης, καθώς και σε διαδικτυακά μέσα που δε συνδέονται με οποιονδήποτε τρόπο με παραδοσιακά Μ.Μ.Ε.