A+ A A-

Τα κότερα της αμαρτίας...

Η κυρία υφυπουργός δεν ήξερε ότι εισάγονται παράνομα σε ιδιωτικές κλινικές θύματα των ναρκωτικών για προγράμματα και φρούδες ελπίδες απεξάρτησης. Ούτε γνώριζε ότι αυτές οι κλινικές συνεργάζοντο με επίσημους φορείς αναγνωρισμένους από το κράτος...

Ο "κοτεράτος" κλινικάρχης δεν σκέφτηκε ποτέ ότι εξαπατά και αποψιλώνει οικονομικά τα θύματα των ναρκωτικών υποσχόμενος απεξάρτηση εντός 24 ωρών έναντι εκατομμυρίου! Υπηρεσίες προσέφερε, θεάρεστο έργο...

Ο Λάκης, δεν ήξερε ούτε όφειλε να ξέρει, πως ακριβώς βρέθηκε και ποιοι ήταν στο κότερο του κλινικάρχη που πρόσφερε ελπίδες απεξάρτησης στους ναρκωμανείς ενώ ταυτόχρονα ο ίδιος ήταν εξαρτημένος και αρμένιζε τα πέλαγα με κοκαϊνη.

Ούτε πρόκειται να απολογηθεί στα κανάλια...

Σε αυτή τη χώρα, όλοι, ακόμη και οι τιμητές των πάντων, όταν σφίγγουν τα πράγματα, κάνουν τον ανήξερο.

Γιατί σε αυτή τη χώρα ποτέ δεν έφταιγε κανείς, ποτέ κανείς δεν ήξερε για το "φόνο"!

Όλοι, εντελώς τυχαία βρίσκονται, άμα λάχει, στα κότερα της αμαρτίας και στις δίπλα καμπίνες του σκανδάλου!

"Κι αργότερα, κι αργότερα περάσανε δυο κότερα..." που έλεγε ο μακαρίτης ο ΜΠΟΣΤ.

Σημ.: η σύλληψη του γιατρού Λυμπέρη με ναρκωτικά μέσα στο κότερο therapin το οποίο έτυχε να μεταφέρει στη Μύκονο και τους γνωστούς καλλιτέχνες (Λάκη, Σάκη κ.λπ.) τείνει να δημιουργήσει νέα δεδομένα. Αν π.χ. βρεθείτε σε κάποιο μέσο μεταφοράς (κότερο, αυτοκίνητο, ιδιωτικο αεροπλάνο κ.λπ.) στο οποίο τύχει να κατασχεθεί ποσότητα ναρκωτικών, μη φοβηθείτε! Μόνο ο ιδιοκτήτης είναι υπεύθυνος. Όλοι οι άλλοι προστατεύονται από το "τυχαίο" και δεν οφείλουν να ξέρουν ούτε το όνομά τους...

Οι "μαχητές" της ενημέρωσης!

"Κεντρικό πρόβλημα σήμερα αποτελεί ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου των δημοσιογράφων για τη σωστή ενημέρωση των πολιτών και αυτό συνδέεται και με την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, τις σκληρές συνθήκες εργασίας των δημοσιογράφων και τις χαμηλές αμοιβές".
Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο νεοεκλεγείς πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ, Αριστείδης Μανωλάκος, στην πρώτη συνάντηση των αντιπροσώπων της Ένωσης στα γραφεία της ΓΣΕΕ.
Όμως ανάμεσα στα μεγάλα προβλήματα της ενημέρωσης, ξεπρόβαλε ορμητικά και η διαπλοκή των βαρόνων των media με επιφανείς υψηλόμισθους δημοσιογράφους της "μαχόμενης" δημοσιογραφίας.
Η δημόσια κόντρα Κύρτσου-Χατζηνικολάου, που κορυφώθηκε με τις αλληλοκατηγορίες στην τηλεόραση ¶λφα TV, ανέδειξε τη στενή σχέση εξάρτησης των πρωτοκλασάτων "μαχητών" της ενημέρωσης με τα αφεντικά των ΜΜΕ.
Τα εν λόγω αφεντικά, ενώ αναγκάζουν την πλειοψηφία των δημοσιογράφων να δουλεύουν σε σκληρές συνθήκες εργασίας, με χαμηλούς μισθούς, προσφέρουν απλόχερα αμοιβές πολλών εκατομμυρίων σε λίγους εκλεκτούς, οι οποίοι την κατάλληλη στιγμή είναι έτοιμοι από "ευγνωμοσύνη" να μετατραπούν, σε βαποράκια σκοτεινών πολιτικών επιδιώξεων και κατά συνέπεια σε Δούρειο Ίππο της ενημέρωσης.
Όπως φαίνεται, δεν χρειάστηκε μάλλον πολύς κόπος για να πειστεί ακόμη και ο Νίκος Χατζηνικολάου, ένας προσεκτικός και εργατικός δημοσιογράφος, να το "παίξει" και δήμαρχος Αθηναίων προς χάριν του αφεντικού του, να αποκηρύξει την αντικειμενικότητά του, να προβάλλει τον εαυτό του από το κανάλι στο οποίο είναι διευθυντής ειδήσεων, να αναγκαστεί εκ των υστέρων να αναφωνήσει "mea culpa" και να προσπαθήσει να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
Αφέλεια; Ματαιοδοξία; Υποτίμηση της νοημοσύνης της Κοινής Γνώμης; Ίσως όλα αυτά ή κάτι από αυτά, δεν έχει σημασία...
Το βέβαιο είναι ότι οι επαγγελματίες δημοσιογράφοι, ακόμη και οι σταρ που φυσιολογικά θα έπρεπε να έχουν μεγαλύτερη ανεξαρτησία και περιθώρια επιλογών, αντί να είναι οι "φρουροί" της ενημέρωσης, είναι εκτεθειμένοι και ευάλωτοι στις κάθε λογής πιέσεις, επιθυμίες και επιδιώξεις των μεγαλοεπιχειρηματιών των ΜΜΕ.
Πάντως τελευταία, οι καταγγελίες σε βάρος του δημοσιογραφικού κλάδου πληθαίνουν και δεν μπορεί να μένουν αναπάντητες.
Την περασμένη Δευτέρα 21/5, στην αθλητική εκπομπή "Η Δίκη της Δευτέρας", ο πρώην πρόεδρος της ΑΕΚ, Δημήτρης Μελισσανίδης, είπε ότι η διοίκηση της ομάδας έχει εξαγοράσει τους δημοσιογράφους που καλύπτουν το ρεπορτάζ και οι φίλαθλοι της ομάδας παραπληροφορούνται. Είχε μάλιστα υποστηρικτή σε αυτές τις σοβαρές καταγγελίες από το διπλανό "παράθυρο" το γνωστό δημοσιογράφο Κώστα Χαρδαβέλα.
Ό,τι και να συμβαίνει τελικά στο βαρύ τερέν της ενημέρωσης,
το νέο προεδρείο της ΕΣΗΕΑ έχει αυξημένη ευθύνη απέναντι στην πλειοψηφία των έντιμων επαγγελματιών δημοσιογράφων που αντιστέκονται καθημερινά στους κάθε λογής εκβιασμούς της διαπλοκής και δεν πρέπει να σιγήσει μπροστά σε τέτοια κρούσματα.

Η ΕΣΗΕΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΕΓΚΑΙΡΑ
(αρκεί όμως μία ανακοίνωση;)

Ο Πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ Αριστείδης Μανωλάκος, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την επιστολή του κ. Βαρδή Βαρδινογιάννη προς το Ιδρυμα Βουδούρη, που δημοσιεύθηκε και στον Τύπο, αλλά και την τηλεοπτική συζήτηση μεταξύ του Διευθυντή της εφημερίδας "ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Γ. Κύρτσου και του Διευθυντή Ειδήσεων και Ενημέρωσης του τηλεοπτικού σταθμού "MEGA" Ν. Χατζηνικολάου, προέβη στην εξής δήλωση:


"Επιθυμώ να εκφράσω την αντίθεσή μου προς οποιαδήποτε παρέμβαση εξωδημοσιογραφικών παραγόντων στα μέσα ενημέρωσης, με στόχο την αλλαγή είτε της διοίκησής τους, είτε του περιεχομένου τους και της πολιτικής τους γραμμής.
Παρακολουθώ, επίσης, με ανησυχία τη δημόσια ανταλλαγή διαξιφισμών μεταξύ δημοσιογράφων για θέματα που σχετίζονται με τη λεγόμενη "διαπλοκή". Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι δημοσιογράφοι πρέπει να μην αφήνουν καμία αμφιβολία για την εντιμότητά τους, την ευθύτητα και την ανεξαρτησία τους".





Eminem: Ο προβοκάτορας της ραπ σκηνής

Ο Eminem, το «κακό» παιδί της μουσικής σκηνής, έχει καταφέρει να απασχολεί τα μέσα μαζικής ενημέρωσης εδώ και καιρό με τα κατορθώματά του. Μέσω των αμφιλεγόμενων στίχων του έχει προκαλέσει τη μήνι των ομοφυλοφίλων, ή όπως ο ίδιος τους αποκαλεί, «αδερφές», ειρωνεύτηκε τη δολοφονία του Versace, περιέγραψε φανταστικές ερωτικές περιπτύξεις με τη μητέρα του και γενικά πραγματοποίησε όλα τα απαραίτητα βήματα που χρειάζεται να κάνει κάποιος για να ξεφύγει από την αφάνεια.

Δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά που ένας τραγουδιστής πασχίζει να αναγκάσει την κοινή γνώμη να ασχοληθεί μαζί του, για προφανείς βεβαίως λόγους. Εκτόξευση των πωλήσεων, ειδωλοποίηση από αμφισβητίες πιτσιρικάδες που δεν έχουν που να στρέψουν την οργή τους λόγω των αυξημένων ορμονών και καθιέρωση στο πάνθεον των star- όχι των τραγουδιστών (ποιος νοιάζεται για αυτό άλλωστε), με τις λιμουζίνες, την «αγγελόσκονη» και τις πρόθυμες για «ανακούφιση» των ινδαλμάτων τους groupies. Εικόνες ενός τρόπου ζωής έξαλλου, εντός και εκτός σκηνής, που πηγάζουν από το παρελθόν και είναι γνώριμες σε πολλούς που αμυδρά έστω παρακολουθούν τον χώρο. Ο John Lennon δεν δίσταζε να ζητά κατά τη διάρκεια συναυλιών του με τους Beatles κοπέλες για άμεση ικανοποίηση των ερωτικών του αναγκών, που έπρεπε να τηρούν κάποιες προϋποθέσεις. Ξανθιές με μεγάλο στήθος και αν ήταν παρθένες ακόμη καλύτερα. Πιο πρόσφατα, ο Marilyn Manson επιδόθηκε σε στοματικό έρωτα μπροστά στη σκηνή, ενώ φημολογείται ότι έχει αφαιρέσει δυο πλευρά του για να μπορεί να καταφεύγει στο εν λόγω σπορ μόνος του και με μεγαλύτερη άνεση. Κατά πόσο αυτό αληθεύει δεν έχει σημασία, αρκεί να συντηρείται ο μύθος και η ομίχλη γύρω από τον star να είναι πυκνή για να εκπέμπει αμφιλεγόμενα μηνύματα.


Έτσι και ο Eminem στις συναυλίες που έδωσε πρόσφατα στη Μεγάλη Βρετανία, φρόντισε να κάνει ότι μπορούσε, ή τουλάχιστον ότι του κατέβηκε στο κεφάλι, για να συντηρήσει την αρνητική του εικόνα, που κάθε άλλο παρά αρνητική δεν είναι ουσιαστικά για τον ίδιο. Έχοντας τις οργανώσεις προστασίας των δικαιωμάτων ομοφυλοφίλων στο «πλευρό» του να διαμαρτύρονται, ο ίδιος εμφανίστηκε με μάσκα και ηλεκτρικό πριόνι, παραπέμποντας ελαφρά στο γνωστό θρίλερ «Παρασκευή και 13». Κατόπιν έβγαλε και κατάπιε ένα χάπι «Ecstasy», προέτρεψε το κοινό του να κάνει το ίδιο και «κατέβασε» ένα ολόκληρο μπουκάλι Bacardi επί σκηνής!

Αλλά τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται και ούτε έχουν την αναμενόμενη αποτελεσματικότητα. Οι αγγλικές εφημερίδες Sun και Mirror χαρακτήρισαν τα σώου του Eminem το λιγότερο αστεία, ενώ υποστήριξαν ότι το Ecstasy που με εμφανή ευχαρίστηση κατάπιε δεν ήταν παρά ξεραμένη μαστίχα και το μπουκάλι Bacardi ήταν απλά νερό. «Η όλη εμπειρία της συναυλίας ήταν τόσο ψεύτικη και βεβιασμένη που απλά με έκανε να χασμουρηθώ», σχολίασε ειρωνικά ο Brian Reade, ένας από τους δημοσιογράφους που παρακολούθησαν μια από τις συναυλίες και πρόσθεσε στο άρθρο του στην εφημερίδα Mirror. «Ήταν τόσο γελοίο να βλέπεις λευκά παιδιά να προσπαθούν να μιμηθούν μαύρους ράπερ».

Ίσως η όλη φασαρία γύρω από το όνομα του Eminem να είναι απλά μια φούσκα που θα σκάσει κάποια στιγμή. Όμως ακόμη και με την ειρωνεία που προκαλεί ο εσκεμμένα και με πολύ προσπάθεια αυτός λευκός ράπερ καταφέρνει να κάνει το όνομά του γνωστό όλο και πιο πολύ, σε Ευρώπη και Αμερική. Για πόσο καιρό ακόμη; Άγνωστο.

Nicholas Negroponte: Οι freelancers δύναμη του μέλλοντος


Ένα εύσημο παγκοσμίου κύρους για το site μας αποτελεί η συνέντευξη του Νίκολας Νεγκροπόντε στο περιοδικό "Έψιλον" τεύχος 520, της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας:

Ο "γκουρού της ψηφιακής τεχνολογίας", ο "μάγος του μέλλοντος" όπως έχουν αποκαλέσει τον 57χρονο καθηγητή του περίφημου Media Lab του διάσημου πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ, προέβλεψε ότι μέχρι το 2020 οι περισσότεροι άνθρωποι θα είναι αυτοαπασχολούμενοι (freelancers).

"Πώς αιτιολογείτε την άποψή σας ότι μέχρι το 2020 οι περισσότεροι άνθρωποι θα είναι αυτοαπασχολούμενοι;" ρωτήθηκε από τον Θανάση Τσίτσα. Και να η απάντησή του:" Είμαι οπαδός της αποκέντρωσης.Αυτό προέρχεται από το γεγονός ότι το να είσαι ψηφιακός είναι ένα πολύ ανατρεπτικό φαινόμενο.Οι ιεραρχίες μετατρέπονται σε δίκτυα και η κοινωνία μπορεί να βρει έναν τρόπο έτσι ώστε ταυτόχρονα να'ναι συνεργάσιμη και απομονωμένη. Το να είναι κανείς αυτοαπασχολούμενος αποτελεί μια επιπλέον μορφή outsourcing (σ.σ.: ανάθεση σε τρίτους μέρους της παραγωγικής διαδικασίας με μικρότερο κόστος). Η αυτοαπασχόληση είναι μια μετέπειτα μορφή της, με την έννοια ότι είναι η μετατόπιση του ρίσκου έξω από την επιχείρηση. Κάθε άνθρωπος μπορεί να ελέγχει τη δική του ζωή με το τίμημα του μεγαλύτερου ρίσκου.Με την αυτοπεποίθηση της γνώσης και της φαντασίας, αυτό θα εξελιχθεί σε πρωταρχική μορφή απασχόλησης σε πολλές χώρες.

Είπε και άλλα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα ο ελληνικής καταγωγής διάσημος επιστήμονας από τα οποία επιλέγουμε δύο:

α) "το μέλλον θα ελέγχεται λιγότερο από το παρελθόν.Οι ζωές των ανθρώπων θα καθοδηγούνται από τη δική τους φαντασία και εξυπνάδα και όχι από την κοινωνική τους θέση, και

β) Η Ελλάδα έχει ένα ιδιαίτερο πρόβλημα.Δυστυχώς δεν είναι συνεργάσιμη κοινωνία.Οι Έλληνες είναι πολύ ζηλόφθονοι και απρόθυμοι να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον, κάτι που αντιτίθεται στο πως λειτουργεί το ίντερνετ.Χρειάζεται μια πραγματική αλλαγή και αυτή η αλλαγή θα έρθει από τους γονείς που θα δίνουν καλύτερα παραδείγματα στα παιδιά τους".