Logo

ΓΓΕΕ: O Κρέτσος απαντά στο "Ποτάμι" για τα on line Media

Απάντηση σε ανακοίνωση του κόμματος «ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ» για το Μητρώο on-line media

Στην ανακοίνωσή του για το Μητρώο on-line media, το Ποτάμι βασίζεται σε ανώνυμο άρθρο γεμάτο ψεύδη και παραποιημένα στοιχεία.

Προς αποκατάσταση της αλήθειας, σημειώνουμε τα εξής:

Α) Ουδέν «σχέδιο νόμου» υφίσταται. Η ίδρυση του Μητρώου έχει ήδη νομοθετηθεί από τη Βουλή των Ελλήνων (άρθρα 52 – 54, ν. 4339/2015). Η επιχειρηματολογία του άρθρου ξεκινά από λάθος βάση και καταδεικνύει την κραυγαλέα άγνοια των (ανώνυμων) συντακτών του για τα θέματα με τα οποία καταπιάνονται. Απλώς ήρθε στην επιφάνεια γιατί ξεκινά η διαγωνιστική διαδικασία για τις τηλεοπτικές άδειες.

Β) Το Μητρώο Online Media αφορά αποκλειστικά επαγγελματικές επιχειρήσεις ΜΜΕ (ούτε blog ούτε ερασιτεχνικές ιστοσελίδες γενικού ή ειδικού περιεχομένου) και η εγγραφή σε αυτό είναι, όπως ρητά αναφέρεται στο νόμο, εθελοντική.

Γ) Οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να ενταχθούν στο Μητρώο θα υποβάλουν δήλωση σχετικά με τον ιδιοκτήτη, το διευθυντή και τον εκδότη της επιχείρησης, καθώς και απλή δήλωση του αριθμού των δημοσιογράφων που απασχολούν. Δεν υφίσταται καμία πρόβλεψη για «συγκεκριμένο αριθμό δημοσιογράφων», όπως ψευδώς ισχυρίζεται το δημοσίευμα. Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις εγγραφής είναι τα απολύτως θεμελιώδη, και εστιάζουν αποκλειστικά σε ζητήματα διαφάνειας της μετοχικής σύνθεσης των επιχειρήσεων. Οι δε επίσημοι φορείς του κλάδου χαιρέτισαν την ίδρυση του Μητρώου Online Media.

Δ) Σχετικά με το λογισμικό στο οποίο θα έχουν πρόσβαση τα μέλη του Μητρώου, αυτό αφορά αποκλειστικά στον εντοπισμό περιπτώσεων λογοκλοπής των άρθρων που δημοσιεύουν τα διαδικτυακά ΜΜΕ. Δεν υφίσταται καμία πρόβλεψη «ελέγχου της πληροφορίας». Tο λογισμικό απλώς θα ενημερώνει τους υπεύθυνους των μελών του Μητρώου ότι το πνευματικό τους προϊόν εκλάπη από τρίτους και αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια των δημιουργών η αντιμετώπιση της λογοκλοπής. Σημειώνεται πως η καταπολέμηση της λογοκλοπής είναι πάγιο αίτημα του κλάδου της διαδικτυακής ενημέρωσης.

E) Τέλος, αναφορικά με την κρατική διαφήμιση, αποτελεί κορυφαία πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης η αποτροπή φαινομένων «τύπου ΚΕΕΛΠΝΟ», δηλαδή η παραχώρηση δημοσίου χρήματος, με αδιαφανή κριτήρια, σε αγνώστου προελεύσεως και ιδιοκτήτη ιστοσελίδες. Tο Μητρώο διασφαλίζει πως η κρατική διαφήμιση θα ανατίθεται σε ιστοσελίδες με σαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς και διάφανη μετοχική σύνθεση, κατά τρόπο τέτοιο ώστε οι πολίτες να είναι σε θέση να γνωρίζουν ποιος έλαβε τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης και στη βάση ποιών κριτηρίων.

Ο ανώνυμος συντάκτης προσπαθεί μέσα από μία συνεχιζόμενη εκστρατεία λάσπης να αποδείξει ότι ο Υπ. Επικρατείας, Νίκος Παππάς, σε συνεργασία με τον επικεφαλής της ΓΓΕΕ, Λευτέρη Κρέτσο επιδίδονται σε μια προσπάθεια ελέγχου των μέσων ενημέρωσης, πρώτα οι τηλεοπτικοί σταθμοί κατόπιν τα online μέσα ενημέρωσης. Αν η ύπαρξη διαφάνειας βαπτίζεται χειραγώγηση, αυτό γίνεται για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα.

Template Design © Joomla Templates | GavickPro. All rights reserved.