A+ A A-

"Παχύσαρκες" εφημερίδες-ισχνές κυκλοφορίες...

"Σου σερβίρουν μιαν ολόκληρη αγελάδα, ενώ θα ήθελες να παραγγείλεις ένα φιλέτο:
Πώς να καταπιείς μιαν ολόκληρη αγελάδα; "
Να γιατί περνάνε κρίση οι εφημερίδες. Γιατί έχουν γίνει "αγελάδες".
Γιατί έχουν αυξήσει υπερβολικά των αριθμό των χωρίς ουσία σελίδων τους, ενώ οι αναγνώστες έχουν ανάγκη από μικρότερες εφημερίδες με καλύτερο περιεχόμενο.
Αυτό ήταν το συμπέρασμα μιας έκθεσης που παρουσιάστηκε στο 55ο Παγκόσμιο Συνέδριο Εφημερίδων που διεξάγεται στο Βέλγιο.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων "Ινοβέισον Ιντερνάσιοναλ Μίντια Κονσάλτινγκ Γκρουπ", η οποία παρουσίασε την έκθεση, ο μέσος αναγνώστης καταφέρνει να διαβάσει μόνο το 10% της ύλης μιας εφημερίδας, οπότε καταλαβαίνετε πόση ποσότητα πάει "χαμένη".
Μεγάλο ζήτημα για τις εφημερίδες αποτελεί το περιεχόμενό τους και η ποιότητά του. Οι εφημερίδες πρέπει να μελετήσουν καλύτερα το ρόλο τους μέσα στην κουλτούρα του θεάματος. Η τηλεοπτική κουλτούρα είχε καταφέρει να απαξιώσει τις ειδήσεις, οι οποίες πριν από την 11η Σεπτεμβρίου έμοιαζαν χλωμές και αδιάφορες, ενώ οι δημοσιογράφοι αποτελούσαν τμήμα του πακέτου ψυχαγωγίας
Όμως μετά την 11η Σεπτεμβρίου φάνηκε καθαρά ο διαφορετικός τους ρόλος στην προσέγγιση της επικαιρότητας.
Αυτόν τον ρόλο πρέπει να αναπτύξουν όσο καλύτερα μπορούν για να δουν θετικά αποτελέσματα και ανάκαμψη της κυκλοφορίας τους.
Κάτι τέτοιο, σύμφωνα με την έρευνα, έγινε από την εφημερίδα "Ελ Καρίμπε" στον ¶γιο Δομίνικο, η οποία κατάφερε να αυξήσει κατά δώδεκα φορές την κυκλοφορία της αφού τόλμησε να αλλάξει την ύλη της και να αναβαθμίσει το περιεχόμενο της.

Και στην Ελλάδα τι γίνεται; Εδώ δεν υπάρχει μόνο μεγάλη ποσότητα και πολλές χωρίς ουσία σελίδες, υπάρχουν και πολλές εφημερίδες για τα μεγέθη της χώρας.
Αν πεις σε έναν δυτικοευρωπαίο ότι διαθέτουμε εννέα αθλητικές εφημερίδες - όταν μεγάλες χώρες όπως π.χ. η Γαλλία και η Ιταλία έχουν μία ή δύο- θα του φύγει το τσερβέλο.
Γιατί εδώ, στη χώρα της "φαιδράς πορτοκαλέας" οι εφημερίδες, δεν είναι απλώς "αγελάδες". Είναι, όπως σχεδόν τα πάντα, κάτι παραπάνω. Εν προκειμένω, "τρελές αγελάδες".


ΥΓ) Από τη στιγμή που έλειψαν οι παραδοσιακοί εκδότες χάθηκε το μέτρο και οι προδιαγραφές του ανταγωνισμού που θα μπορούσαν να διατηρήσουν μια διαχρονική ποιότητα στις εφημερίδες. Οι "ουρανοκατέβατοι" σημερινοί εκδότες (προμηθευτές του Δημοσίου, υπεράκτιοι φαντομάδες, αρπακολιτζήδες τυχοδιώκτες κ.λπ.) δεν διαθέτουν ούτε την ευαισθησία ούτε το ταλέντο ούτε το μεράκι για να αναβαθμίσουν το "προϊόν" τους. Κατά συνέπεια, δεν διαθέτουν ούτε την ανάλογη υπομονή ούτε το χρόνο που χρειάζεται για να αποδώσει μια επένδυση σε ένα ποιοτικό προϊόν ενημέρωσης. Χρησιμοποιούν τις εφημερίδες ως όχημα διαπλοκής. Οπότε…